Ana Sílvia Ciampone Ferreira
I have a degree in English and Portuguese Languages from the Pontificia Universidade Católica de São Paulo(1986) , a Master's degree in Applied Linguistics (1998) and attended the Continuing Education Program in Portuguese Language studies at the same institution (2005-2006). I have taught English for Specific Purposes in several Higher Education Institutions for 25 years. I have also been a lecturer in norms and regulations of the scientific method and theoretical and methodological issues in foreign language learning in several academic institutions. I currently work for the Centro Interdepartamental de Línguas at the University of São Paulo, where I teach English for Academic Purposes to undergraduate, graduate and extramural students who are interested in developing reading and writing skills in English. My latest workshops and presentations in academic meetings have focused on the role of teacher as a mediator in the classroom and discourse analysis.
Sou graduada em Letras pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1986), mestre em Lingüística Aplicada pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1998) e especialização em Língua Portuguesa pela mesma instituição (2006). Desde 1993, ministro Inglês para Fins Específicos em várias instituições de ensino superior e também já lecionei metodologia do trabalho científico, questões teóricas e metodolócias do ensino de idiomas e em ensino a distância na Universidade de Taubaté e Universidade Ibero Americana. Entre 2008 e 2009, trabalhei como técnica em educação no núcleo de Ensino a Distância, na Gerência de Educação do SENAI-SP. Atualmente sou educadora do Centro Interdepartamental de Línguas da Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo onde trabalho desde 2002 atendendo alunos da comunidade científica e comunidade externa interessados em ler e produzir textos em inglês. Minhas oficinas e trabalhos apresentados em encontros acadêmicos se concentram no papel do professor como mediador em sala de aula e análise do discurso com foco em argumentação.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos
