Jailson Ald¿rico de Brito J¿nior
Master in Science in Computer Science at Federal University of Bahia. Founder member of Indigente - Games Research & Development Group of the UFBA. In 2004, was awarded in the Independent Games Festival / Symposium of Electronic Games, an event promoted by the Brazilian Computer Society. In 2006, the third edition of the same festival, the group was awarded one more time with the game called "We Are The Champignons". In parallel, during the same period had the video "eyes" premiered at Bahia Mobile Film, a festival of videos made exclusively with mobile cameras. In early 2007, won another award, for Best Music Video for Electronic Music at Gradiente Clip Mobile Contest, promoted by Gradiente. For 2 and a half years has integrated the Geotechnical Laboratory of the Polytechnic School, where he investigated and developed tools to improve the technical quality of laboratory testing and control of vehicular traffic. Acts as a web applications developer proposing techniques to provide the usability improvement and user-friendly interfaces. In 2009 presented as the Final Course project "Novo Æon", a programming environment for computer vision. He also has experience in modeling and texturing of three-dimensional environments, screenwriting, video editing and soundtrack production for audiovisual works. Since 2009, acts as project manager in Apimenti, software development company focusing on Internet. In 2012 he joined the Masters in Computer Science and he is researching about Gamification and Crowdsourcing. In the same year, had a casual HTML5 game awarded in the User's Choice category at the Rotary Games Contest, promoted by Scirra. And also teaches and offers coaching for Game Design and Game Development.Key Areas: Software Development, Electronic Games, Human Machine Interface, Usability, Gamification.
Mestre em Ciência da Computação pela Universidade Federal da Bahia. Membro fundador do Indigente - Grupo de Pesquisa e Desenvolvimento em Jogos da UFBA, teve em 2004 um jogo premiado no I Festival de Jogos Independentes/ Simpósio Brasileiro de Jogos Eletrônicos, evento promovido pela Sociedade Brasileira de Computação. Em 2006, na terceira edição do mesmo festival, o grupo teve mais um jogo premiado, o "We Are The Champignons". Em paralelo, nesse mesmo período teve o vídeo "olhOs" premiado no Bahia Celular Filme, um festival de vídeos feitos exclusivamente com celular. No começo de 2007 conquistou mais um prêmio, o de Melhor Vídeo Clipe da Categoria Eletrônica no festival de videoclipes feitos com celular, o Gradiente Clip Mobile. Durante 2 anos e meio integrou o Laboratório de Geotecnia da Escola Politécnica, onde investigou e desenvolveu ferramentas para melhorar a qualidade técnica dos ensaios de laboratório e controle de tráfego de veículos. Atua como desenvolvedor de aplicações web propondo técnicas para prover o melhoramento da usabilidade e de interfaces amigáveis. Em 2009 apresentou como Trabalho de Conclusão de Curso o projeto "Novo Aeon", um ambiente de programação para visão computacional. Além disso, tem experiência em modelagem e texturização de ambientes tridimensionais; criação de roteiro; edição de vídeo e produção de trilha sonora para obras audiovisuais. Desde 2009, atua como gerente de projetos na Apimenti, empresa de desenvolvimento de software com foco em Internet. Em 2012 ingressou no Mestrado em Ciência da Computação pesquisando sobre Gamificação e Crowdsourcing. Neste mesmo ano teve um jogo casual HTML5 premiado na categoria Escolha do Usuário na Competição de Jogos Rotatórios promovida pela Scirra. E por fim, leciona e oferece coaching sobre Game Design e Desenvolvimento de Jogos.Principais áreas de atuação: Desenvolvimento de Software, Jogos Eletrônicos, Interface Homem-Máquina, Usabilidade, Gamificação.
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