Professor and Researcher at the Department of Production Engineering at the Faculty of Engineering of Bauru (FEB) at Unesp. Professor at the Graduate Programs in Production Engineering FEB/Unesp (PPGEP) and in Administration at Esalq/USP (PPGA). Doctor in Business Administration from Fundação Getulio Vargas of São Paulo (FGV-SP), in the area of Marketing Strategies. Master in Administration from the University of São Paulo (USP-FEA), with a concentration in Marketing. He has a Lato Sensu Specialization in Business Management and a Bachelor's Degree in Administration, both from Instituto Toledo de Ensino (ITE). He acted as a business consultant in the areas of Marketing, Strategy and Market Research at HMRS Consultoria and was Vice-Director of the University Center of Bauru-ITE. He taught at the "Luiz de Queiroz" School of Agriculture (Esalq/USP), at the São Paulo School of Business Administration at Fundação Getulio Vargas, at the University Center of Bauru - ITE and in MBA and Specialization courses at various institutions, acting in the areas of Marketing, Retail, Marketing Research, Consumer Behavior, Strategy, etc. Has professional experience in Marketing, Sales, Market Research and Organizational Consulting. Serves as Editor-in-Chief of the Journal Gepros - Production Management, Operations and Systems.
Professor e Pesquisador do Departamento de Engenharia de Produção da Faculdade de Engenharia de Bauru (FEB) da Unesp. Professor dos Programas de Pós-Graduação em Engenharia de Produção FEB/Unesp (PPGEP) e em Administração da Esalq/USP (PPGA). Doutor em Administração de Empresas pela Fundação Getulio Vargas de São Paulo (FGV-SP), na área de Estratégias de Marketing. Mestre em Administração pela Universidade de São Paulo (USP-FEA), com área de concentração em Marketing. Possui Especialização Lato Sensu em Gestão Empresarial e Bacharelado em Administração, ambas pela Instituição Toledo de Ensino (ITE). Atuou como consultor de empresas nas áreas de Marketing, Estratégia e Pesquisa de Mercado na HMRS Consultoria e foi Vice-Diretor do Centro Universitário de Bauru - ITE. Lecionou na Escola Superior de Agricultura "Luiz de Queiroz" (Esalq/USP), na Escola de Administração de Empresas de São Paulo da Fundação Getulio Vargas, no Centro Universitário de Bauru - ITE e em cursos de MBA e Especialização em várias instituições, atuando nas áreas de Marketing, Varejo, Pesquisa de Marketing, Comportamento do Consumidor, Estratégia etc.Tem experiência profissional na área de Marketing, Vendas, Pesquisa de Mercado e Consultoria Organizacional. Atua como Editor-Chefe da Revista Gepros - Gestão da Produção, Operações e Sistemas.