Publicações no BrCris
 

Marcelo Amaral de Moraes

Marcelo Amaral has been a Consultant and Professor in the areas of strategy, marketing and sales since 1995. He holds a bachelor's degree in Administration, a marketing specialist, a master's degree in strategy and marketing, and has partially completed his Ph.D. in the same area. In 2019 he joined the Graduate Program in Language Studies (POSLING) of CEFET-MG (Ph.D), studying isolated subjects in the research line on Editing, Language and Technology. Marcelo also works as an editor, publisher, and technical reviewer. He is responsible for the Autêntica Business imprint, from Grupo Editorial Autêntica. In the area of ​​Distance Education (EdD) Marcelo has developed several projects of online courses; he has conquered more than 8,000 students in your marketing and sales courses. Marcelo is an editor, author and instructional designer of the Autêntica Play, a division of Grupo Autêntica. As a Consultant, he led dozens of intervention projects in the commercial area focused on growth and expansion of sales and market. He has worked in the automotive, technology, publishing, cosmetics, wholesaler, banking, real estate, domestic utilities, confection, furniture, plastics and others segments. In all these years, he has authored about 150 organizations such as FIAT Group, Lonax, Rede Netimóveis, Orthocrin, Take, among others. As a professor of undergraduate and graduate studies (MBA and Specialization), he has ministered several disciplines in the areas of strategy, marketing and sales in institutions such as SKEMA (France), FDC (Fundação Dom Cabral), PUC / IEC, IBMEC, UFMG / CEGE others. He also held course coordination functions in some schools. As an instructor, he taught dozens of open and in-company courses on various topics in Brazil and the United States to companies such as Coca-Cola (SPAIPA and REMIL), Gucci, Saks 5th Avenue, Helzberg Diamonds, Ralph Loren, and institutions such as ADVB / RS, AMCHAM / MG, ISVOR FIAT and FDC and IBMEC in-company programs.
Marcelo Amaral é consultor e professor nas áreas de estratégia, marketing e vendas desde 1995. É bacharel em Administração, especialista em marketing, mestre em estratégia e marketing e completou parcialmente seu doutorado na mesma área. Em 2020 ingressou no Programa de Pós-Graduação em Estudos de Linguagens (POSLING) do CEFET-MG (Doutorado) onde desenvolve sua tese de doutorado sobre a edição dos livros de negócios no Brasil. Marcelo também atua como editor, publisher , tradutor (inglês-português), preparador de textos/copidesque e revisor técnico. É o editor responsável pelo selo Autêntica Business (na área de negócios) e pela coleção "Aprendendo a Viver" (saúde mental), ambos pertencentes ao Grupo Editorial Autêntica. Como autor, publicou três livros. Na área de edição publicou de forma autônoma "Reflexões e Ensaios Aleatórios" (2021); em negócios publicou o "Workbook de Receita Previsível" (Autêntica Business,2021); e pela Quixote-Do publicou seu livro de poemas "Minhas Gentes" (2022). Na área de Educação a Distância (EaD), Marcelo desenvolveu diversos projetos de cursos online; na plataforma UDEMY.COM possui mais de 32.000 alunos ativos em seus 8 cursos de marketing, vendas e edição. Como Consultor, liderou dezenas de projetos de intervenção na área comercial com foco no crescimento e expansão de vendas e mercado. Atuou nos segmentos automotivo, tecnológico, editorial, cosmético, atacadista, bancário, imobiliário, utilidades domésticas, confecção, móveis, plásticos e outros. Como professor de graduação e pós-graduação (MBA e Especialização), ministrou diversas disciplinas nas áreas de estratégia, marketing e vendas em instituições como SKEMA , FDC (Fundação Dom Cabral), PUC / IEC, IBMEC, UFMG, FUMEC, NEWTON PAIVA, FEAD, ESTÁCIO DE SÁ, ENTRE outras. Também exerceu a função de Coordenador de Curso em algumas dessas escolas.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •