Publicações no BrCris
 

Josemar Moreira Barbosa

Doutorando pelo programa de Educação, Gestão e Difusão em Biociências (Instituto de Bioquímica Médica - UFRJ. Colaborador no Grupo de Pesquisa trabalho Vivo (IP/UFRJ). Mestre e Especialista em Ensino de Ciências e Biologia. Professor-titular de Física pela Secretaria de Educação do Município de Mangaratiba (RJ) e da SEEDUC/RJ. Experiência com formação continuada de professores em EaD na Especialização em Ensino de Ciências e Biologia (IBQM/CCS/UFRJ /Fundação CECIERJ/ Consórcio CEDERJ/ SEEDUC-RJ). Investiga as condições de trabalho docente, sua relação com a Síndrome de Burnout (esgotamento profissional), sofrimento e a identidade docente, além de utilizar o Protocolo de Avaliação dos Riscos psicossociais no Trabalhoc (PROART). Incorpora aos estudos a utilização do software Iramuteq (www.iramuteq.org) para análise de conteúdo, identificação das Representações Sociais ( e Cmaptools para construção de mapas conceituais.
PhD Student in the Education, Management and Dissemination in Biosciences program (Institute of Medical Biochemistry - UFRJ. Collaborator in the Vivo Work Research Group (IP/UFRJ) Master in the Education (PEGED) and Specialist in Science and Biology Teaching Full professor of Physics at the Department of Education of the Municipality of Mangaratiba (RJ) and SEEDUC/RJ Experience with continuing education of teachers in distance education in the Specialization in Science and Biology Teaching (IBQM/CCS/UFRJ/CECIERJ Foundation/ CEDERJ Consortium/ SEEDUC-RJ) Investigates the conditions of teaching work, its relationship with the Burnout Syndrome (professional burnout), suffering and the teaching identity, in addition to using the Psychosocial Risk Assessment Protocol at Workc (PROART), incorporating the use of the Iramuteq software (www.iramuteq) into the studies. org) for content analysis, identification of Social Representations (and Cmaptools for constructing concept maps.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •