Publicações no BrCris
 

Leandro Totti Cavazzola

Graduation in Medicine from the Federal University of Rio Grande do Sul (1995), Specialization in General Surgery (3 years) at Hospital de Clínicas, Porto Alegre. Master's degree in Medicine: Surgery at the Federal University of Rio Grande do Sul (2000) and PhD in Medicine: Surgery at the Federal University of Rio Grande do Sul (2004). He performed postdoctoral studies in NOTES (Natural Orifice Translumenal Endoscopic Surgery) and Minimally Invasive Surgery at the Institute for Surgery and Innovation at Case Western Reserve University - University Hospitals at Case Medical Center in Cleveland, Ohio, USA ( November 2007 to April 2008). Currently Associate Professor Level II, Department of Surgery, Federal University of Rio Grande do Sul, UFRGS, subarea Robotic Surgery. Has experience in the area of ​​Robotic Surgery and Training in Minimally Invasive Surgery. He is currently the Coordinator of the Robotic Surgery Program at HCPA).
Graduação em Medicina pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1995), Especilaização em Cirurgia Geral (3 anos) no Hospital de Clínicas de Porto Alegre. Mestrado em Medicina: Cirurgia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2000) e Doutorado em Medicina: Cirurgia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2004). Realizou Pós-Doutorado em NOTES (Natural Orifice Translumenal Endoscopic Surgery - Cirurgia Endoscópica por Orifícios Naturais) e Cirurgia Minimamente Invasiva no Institute for Surgery and Innovation da Case Western Reserve University - University Hospitals at Case Medical Center, em Cleveland, Ohio, Estados Unidos (Novembro 2007 a Abril 2008). Atualmente é Professor Adjunto Nível II, do Departamento de Cirurgia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, UFRGS, subárea Cirurgia Robótica. Tem experiência na área de Cirurgia Robótica e em Treinamento em Cirurgia Minimamente Invasiva.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •