Publicações no BrCris
 

Fredy Enrique González

He has a Doctorate in Education - University of Carabobo (1998). Retired Senior Lecturer at the Libertador Experimental Pedagogical University (Núcleo Maracay); Founder-Coordinator of the Research Nucleus in Mathematics Education "Dr. Emilio Medina" (NIEM) and the Paradigm Educational Research Center (CIEP) of the UPEL Maracay. Founder-Coordinator of the Doctorate in Mathematics Education (UPEL Maracay), Coordinator of the Research Project entitled "Social History of Mathematics Education in Ibero-America", linked to the Research Line in Mathematics Education (018) of the NIEM; Facilitator of Courses and Seminars, Tutor of Master's Degree Work and Doctoral Thesis. Visiting professor at: University of Granada (Spain), Universidad Mayor de San Andrés (Bolivia), Universidad Autónoma San Carlos (Guatemala), Autonomous University of Santo Domingo (Dominican Republic), University of Cartagena (Colombia), University of Zulia, University National Experimental Institute of Guayana, Fermín Toro University, José Antonio Páez University, Barquisimeto Pedagogical Institute, Maturín Pedagogical Institute, Rómulo Gallegos National Experimental University (Venezuela); Director-Editor of the Paradigma Magazine. Research Consultant at the Center for Educational Studies (CEED) attached to the Social Sciences and Humanities Area of ​​the Technological Institute of Santo Domingo, Dominican Republic (2015-2017); Former vice president of the Ibero-American Federation of Mathematical Education Societies (FISEM); Associate Member of the Latin American Committee for Educational Mathematics, CLAME (2016- Present). Member of the Scientific Committee of IXCIBEM-2021; Foreign Visiting Professor of the Federal University of Rio Grande del Norte (UFRN) attached to the DPEC (Dec. 2017 - Dec. 2021); Professor accredited in the PPGEd of the UFRN, in the Research Line Linha de Pesquisa Educação, Fundamentos Sócio-históricos e Filosóficos
Possui Doutorado em Educação - Universidade de Carabobo, Valencia, Venezuela (1998). Professor Aposentado na Universidad Pedagógica Experimental Libertado (UPEL, Núcleo Maracay, Aragua, Venezuela); Coordenador-Fundador do Núcleo de Investigación en Educación Matemática "Dr. Emilio Medina" (NIEM; UPEL Maracay) e do Centro de Investigaciones Educacionales Paradigma (CIEP; UPEL Maracay). Coordenador-fundador do PhD em Educação Matemática da UPEL Maracay; Coordenador do projeto de pesquisa intitulado "História Social da Educação Matemática na América Latina", vinculado à Linha de Pesquisa em Educação Matemática (018) do NIEM; Ministrador de cursos e seminários, orientador de dissertações e teses em várias universidades iberoamericanas. Professor convidado em: Universidad de Granada (Espanha), Universidad Mayor de San Andrés (Bolívia), Universidad Autónoma de San Carlos (Guatemala), Universidade Autónoma de Santo Domingo (República Dominicana), Universidad de Cartagena (Colômbia), Universidad del Zulia, Universidad Nacional Experimental de Guayana, Universidad Fermín Toro, Universidad José Antonio Páez, Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Instituto Pedagógico de Maturín, Universidad Nacional Experimental Rómulo Gallegos (Venezuela); Diretor-Editor da Revista Paradigma. Consultor de pesquisa do Centro de Estudos Educacionais (CEED) ligado ao Departamento de Ciências Sociais e Humanas do Instituto Tecnológico de Santo Domingo, República Dominicana (2015-2017); Ex-vice-presidente da Federação Iberoamericana de Sociedades de Educação Matemática (FISEM); membro associado do Comitê Latino-Americano de Matemática Educativa, CLAME (2016- atual). Membro do Comitê Científico do CIBEM-2021; Professor Visitante Estrangeiro da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN) no Departamento de Educação (Dezembro de 2017 - 2021); Professor credenciado ao Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd) da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, na Linha de Pesquisa "Educação, Estudos Sociohistóricos e Filosóficos". Posee Doctorado en Educación - Universidad de Carabobo (1998). Profesor Titular Jubilado de la Universidad Pedagógica Experimental Libertador (Núcleo Maracay); Coordinador-Fundador del Núcleo de Investigación en Educación Matemática "Dr. Emilio Medina" (NIEM) y del Centro de Investigaciones Educativas Paradigma (CIEP) de la UPEL Maracay. Coordinador-Fundador del Doctorado en Educación Matemática (UPEL Maracay), Coordinador del Proyecto de Investigación intitulado "Historia Social de la Educación Matemática en Iberoamérica", vinculado con la Línea de Investigación en Educación Matemática (018) del NIEM; Facilitador de Cursos y Seminarios, Tutor de Trabajos de Grado de Maestría y de Tesis Doctorales. Profesor convidado de: Universidad de Granada (España), Universidad Mayor de San Andrés (Bolivia), Universidad Autónoma San Carlos (Guatemala), Universidad Autónoma de Santo Domingo (República Dominicana), Universidad de Cartagena (Colombia), Universidad del Zulia, Universidad Nacional Experimental de Guayana, Universidad Fermín Toro, Universidad José Antonio Páez, Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Instituto Pedagógico de Maturín, Universidad Nacional Experimental Rómulo Gallegos (Venezuela); Director-Editor de la Revista Paradigma. Consultor de Investigación en el Centro de Estudios Educativos (CEED) adscrito al Área de Ciencias Sociales y Humanidades del Instituto Tecnológico de Santo Domingo, República Dominicana (2015-2017); Ex-vicepresidente de la Federación Iberoamericana de Sociedades de Educación Matemática (FISEM); Miembro Asociado del Comité Latinoamericano de Matemática Educativa, CLAME (2016- Actual). Miembro del Comité Científico del IXCIBEM-2021; Profesor Visitante Extranjero de la Universidad Federal de Rio Grande del Norte (UFRN) adscrito al DPEC (Dic. 2017 - Dic. 2021); Profesor acreditado en el PPGEd de la UFRN, en la Linha de Pesquisa Educação, Estudos Sociohistóricos e Filosóficos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •