Publicações no BrCris
 

Pedro da Silva Peixoto

Associate professor at the Department of Applied Mathematics at the Institute of Mathematics and Statistics (IME) - University of São Paulo (USP). Habilitation thesis defended in 2019 at USP. Graduated in Applied and Computational Mathematics at Instituto de Matemática e Estatística - Universidade de São Paulo (2006). In the same institute, obtained a Masters degree in 2009, and a PhD in 2013, both related to numerical analysis. Visiting Fellow at the Isaac Newton Institute of Mathematical Sciences (Univ. of Cambridge) for the Multiscale Numerics for the Atmosphere and Ocean Programme, 2012. In 2015, had a year-long sabbatical leave as an Honorary Research Fellow in Mathematics at the College of Engineering, Mathematics and Physical Sciences of the University of Exeter - UK. Main interests are related to numerical modeling of global atmosphere and fluid dynamics on the sphere. Associate Editor of Monthly Weather Review (2015-2020). Member of Brazilian Academy of Sciences.
Professor Associado do Departamento de Matemática Aplicada da Universidade de São Paulo (ingresso em 2014). Livre Docência pela Universidade de São Paulo (USP) em 2019. Pós-doutorado na Universidade de Exeter, Reino Unido (2015). Doutor em Matemática Aplicada pela USP (2013) com estágio sanduíche na Universidade de Cambridge, Reino Unido (2012). Mestre em Matemática Aplicada (2009) e Especialista em Modelagem do Nível do Mar (Instituto Oceanográfico - 2007) pela USP. Graduado com honras Bacharel em Matemática Aplicada e Computacional pela USP em 2006. Atua principalmente na área de análise numérica, métodos numéricos para equações diferenciais, dinâmica dos fluidos computacional e modelagem atmosférica global, mas possui trabalhos também na área de modelagem matemática e análises estatísticas para biotecnologia. Bolsista Jovem Pesquisador FAPESP I e II. Editor associado do Monthly Weather Review (2015-2020). Membro afiliado da Academia Brasileira de Ciências (2023-2027).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •  

publicações selecionadas