Master in Media and Culture for the Universidade Federal de Goiás (UFG) with the dissertation titled: "Consumerist Culture and Virtuality: Questionings Concerning Electronic Games", developed under scholarship by CAPES. Graduated in Media - license for Advertising - at Federal University of Goiás (UFG) (2013). Has experience in the area of Communication, with emphasis in studies on the configuration and the effects of virtuality and consumerism in the life experiences of contemporary culture. Currently investigating the intersections between communication and culture, focusing on the uses, practices, and effects of media and technology. Main topics of interest are: ways of living in the contemporary society; consumption; cognitive senses; narratives and tropes; cyberculture and strategies of shared creativity; virtuality and social space; fake news and firehosing. Teaching experience in the disciplines of Research Methodology and Consumer Culture. Professional experience in ad hoc research, with focus on in-depth interview, ethnography, and physical space analysis techniques.
Mestre em Mídia e Cultura pela Universidade Federal de Goiás (UFG) com a dissertação de título: "Cultura de Consumo e Virtualidade: Problematizações em Torno aos Jogos Eletrônicos", desenvolvida na condição de bolsista CAPES. Graduado em Comunicação Social - habilitação em Publicidade e Propaganda pela Universidade Federal de Goiás (UFG) (2013). Possui experiência na área de Comunicação, com ênfase nos estudos sobre a configuração e os efeitos da virtualidade e do consumismo nas formas de vivência na cultura contemporânea. Atualmente investiga as interseções entre a comunicação e a cultura, com foco nos usos, práticas e efeitos das tecnologias e mídias. Principais temas de interesse são: formas de vivência na sociedade contemporânea; consumo; sentidos cognitivos; narrativas e tropos; cibercultura e estratégias de criatividade compartilhada; virtualidade e espaço social; fake news e firehosing. Experiência docente nas disciplinas de Metodologia da Pesquisa e Cultura do Consumo. Experiência profissional na área de pesquisa ad hoc, com especialização em técnicas de entrevista em profundidade, etnografia e análise de espaço físico.