Doctoral student in Science, in Biomedical Engineering, at the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), in the ultrasound laboratory, focusing on the use of ultrasound as a tool for the diagnosis and treatment of bone fractures. He holds a degree in Veterinary Medicine from the Federal Rural University of Rio de Janeiro (2004), a degree in Pharmacy from the Plínio Leite University Center (2011), a specialization in Clinical and Hospital Pharmacy from the University of Grande Rio Prof. José de Souza Herdy (2015) and Master of Science in Biomedical Engineering from UFRJ (2018).
He has experience in Veterinary Medicine, with an emphasis on General Practice, Surgery and Anesthesiology of small animals, in the Pharmacy area, working in the commercial area, and in the area of Biomedical Engineering, with an emphasis on Biological Signal Processing, acting on the following subjects: eeg, sinusoidal electrical stimulation and steady-state regimen. In the area of education, he has experience in teaching in postgraduate studies, focusing on the discipline of research methodology, applying active methodologies, such as hybrid teaching, the inverted classroom and the promotion of discussions in the classroom.
Doutorando em Ciências, em Engenharia Biomédica, pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), no laboratório de ultrassom, com foco no uso do ultrassom como ferramenta de diagnóstico e tratamento de fraturas ósseas. Possui graduação em Medicina Veterinária pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (2004), graduação em Farmácia pelo Centro Universitário Plínio Leite (2011), especialização em Farmácia Clínica e Hospitalar pela Universidade do Grande Rio Prof. José de Souza Herdy (2015) e mestrado em Ciências, em Engenharia Biomédica, pela UFRJ (2018).
Tem experiência na área de Medicina Veterinária, com ênfase em Clínica Geral, Cirurgia e Anestesiologia de pequenos animais, na área de Farmácia, com atuação na área comercial, e na área de Engenharia Biomédica, com ênfase em Processamento de Sinais Biológicos. Na área da educação, possui experiência na docência em pós-graduação latu sensu, com foco na disciplina de metodologia da pesquisa, aplicando metodologias ativas, como o ensino híbrido, a sala de aula invertida e a promoção de discussões em sala de aula.