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Ronnie Rodrigo Rego

Graduated in Mechanical Engineering at University of São Paulo (2005). Master in Science in Mechanical Engineering in partnership between Aeronautics Institute of Technology - ITA and Integration Centre of Manufacturing and Technology - SENAI CIMATEC (2011). Concluded PhD in Mechanical Engineering at ITA, in cooperation with the Werkzeugmaschinenlabor (WZL) of the RWTH Aachen University, in Germany (2016). Currently researcher of Competence Center in Manufacturing - CCM / ITA, where leading the Gear Innovation Group, the research alliance "Engrena ITA". He performs as Director of the EMBRAPII Unit CCM-ITA "Power Transmission" and as Deputy Managing Director of the Fraunhofer IPK Project Office for Advanced Manufacturing at ITA (FIPO@ITA). Ronnie is "Assistant Professor" in the Mechanical Engineering Division of ITA, supporting the chairs of Manufacturing Processes, and Head of the Division of Projects of Research, Development and Innovation of ITA. Industrial experience as Transmission Product Engineer of Ford Motor Company between 2005 and 2011. Research field of interests: Gears, focused on the influence of manufacturing processes over residual stresses and surface properties, being member of the ASM Residual Stress Technical Committee.
Ronnie é graduado em Engenharia Mecânica pela Escola Politécnica da USP (2005), titulado Mestre de Gestão e Tecnologia em curso de parceria entre o SENAI CIMATEC e o ITA (2011), e Doutor em Engenharia Aeronáutica e Mecânica pelo ITA, em cooperação com o Werkzeugmaschinenlabor (WZL) da universidade RWTH Aachen, na Alemanha (2016). Ronnie é atualmente pesquisador do Centro de Competência em Manufatura (CCM-ITA), onde lidera o Grupo de Inovação em Engrenagens (GIE) e a aliança de pesquisas Engrena ITA. Atua como Diretor Geral da Unidade EMBRAPII CCM-ITA "Transmissão de Potência" e como Deputy Managing Director do Fraunhofer IPK Project Office for Advanced Manufacturing at ITA (FIPO@ITA). Ronnie é Professor Adjunto da Divisão de Engenharia Mecânica do ITA, suportando as cadeiras de Processos de Fabricação, e Chefe da Divisão de Projetos de Pesquisa, Desenvolvimento e Inovação do ITA. Possui experiência de 6 anos como engenheiro de transmissões na Ford Motor Company. Sua área de atuação encontra aplicação em engrenagens e transmissões automotivas, com ênfase na influência dos processos de manufatura sobre tensões residuais e demais propriedades de superfície, sendo membro do ASM Residual Stress Technical Committee.

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