Master in Museology and Heritage from the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO), graduated in Music and Museology at the same university. He works in the area of museological documentation and collection management, with experience in preventive conservation, research, inventory and cataloging of collections. He worked at the Museu da Imagem e do Som (MIS) in the city of Rio de Janeiro, cataloging the scores of the Rádio Nacional collection. He participated in the Virtual Museum of Musical Instruments (MVIM) project (IBICT / UFRJ), where he worked on research and documentation of the collection, production of content and administration of the website. At the Samba Museum, he held the position of Research Assistant and carried out an inventory, cataloging and storage of collections of photographs, newspapers, books, clothing, among others; later, she held the positions of Collection Coordinator and Researcher at the same institution. At Fundação Casa de Rui Barbosa, she developed and put into practice a methodology for cataloging the rooms in the house-museum. She was technical coordinator at the Villa-Lobos Museum, where she supervised and managed teams in the Museology, Library and Educational Action sectors, research for the reorganization of the collection and elaboration of documentation policy, coordination of document digitization projects, elaboration of publications, website creation, planning and curating exhibitions. At Memória da Eletricidade, she coordinated a project to diagnose the museological, bibliographical and archival collections of the Light Historical Archive. She also worked in the area of Education in Museums, developing interdisciplinary research between the fields of Music, Education and Visual Arts, worked in the educational sectors of the Cultural Center of Banco do Brasil (CCBB) and Instituto Moreira Salles. She is currently a Museology Technician at the Centro Cultural Banco do Brasil, where she carries out an inventory and preventive conservation of numismatics, visual arts, furniture, among others, as well as assembling short-term exhibitions and preventive conservation of long-term exhibitions.
Mestre em Museologia e Patrimônio pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO), graduada em Licenciatura em Música e em Museologia nesta mesma universidade. Atua na área de documentação museológica e gestão de acervos, com experiência em conservação preventiva, pesquisa, inventário e catalogação de coleções. Trabalhou no Museu da Imagem e do Som (MIS) da cidade do Rio de Janeiro, realizando a catalogação das partituras da coleção Rádio Nacional. Participou do projeto Museu Virtual de Instrumentos Musicais (MVIM) (IBICT/UFRJ), onde atuou na pesquisa e documentação do acervo, produção de conteúdo e administração do website. No Museu do Samba, ocupou o cargo de Assistente de Pesquisa e realizou inventário, catalogação e acondicionamento de acervos de fotografias, jornais, livros, indumentária, entre outros; posteriormente ocupou os cargos de Coordenadora de Acervo e Pesquisadora nesta mesma instituição. Na Fundação Casa de Rui Barbosa desenvolveu e colocou em prática metodologia de catalogação dos cômodos do museu-casa. Foi coordenadora técnica no Museu Villa-Lobos, onde realizou supervisão e gestão de equipes dos setores de Museologia, Biblioteca e Ação Educativa, pesquisa para reorganização do acervo e elaboração de política de documentação, coordenação de projetos de digitalização de documentos, elaboração de publicações, criação de website, planejamento e curadoria de exposições. Na Memória da Eletricidade, coordenou projeto de diagnóstico de acervos museológico, bibliográfico e arquivístico do Arquivo Histórico Light. Também atuou na área de Educação em Museus, desenvolvendo pesquisas interdisciplinares entre os campos da Música, Educação e Artes Visuais, trabalhou nos setores educativos do Centro Cultural do Banco do Brasil (CCBB) e do Instituto Moreira Salles. Atualmente é Técnica em Museologia no Centro Cultural Banco do Brasil, onde realiza inventário e conservação preventiva dos acervos de numismática, artes visuais, mobiliário, entre outros, além de montagem de exposições de curta duração e conservação preventiva das exposições de longa duração.