Adjunct Professor at the Federal University of ABC in the area of aerospace propulsion systems.
Lines of Research: characterization of gaseous fuels and biofuels for power generation; research and development of propellants for hybrid rocket engines; simulation of reactive flows in boundary layer; generation and validation of fuel chemical kinetic mechanisms.
Partial Post-Doctorate in Combustion at the Department of Aeronautical and Mechanical Engineering of the Instituto Tecnológico de Aeronáutica (ITA), focusing on the study of fundamental properties of natural gas flames for application as aeronautical fuel in mixture with aeronautical kerosene.
PhD in Aerodynamics and Combustion at the Department of Aeronautical and Mechanical Engineering of the Instituto Tecnológico de Aeronáutica (ITA), focusing on the study of fundamental properties of flames (laminar flame velocity and Markstein length) of gaseous biofuels in spherically expanding flames for application in motor generators, applying the schlieren optical technique.
Master's degree from the INPE, National Institute for Space Research (2010) in the field of Combustion with a focus on tomography of non-premixed flames.
Degree in Aerospace Engineering with a focus on space propulsion at the University "La Sapienza" in Rome, Italy.
Experience in Aerospace Engineering, with emphasis on Combustion, Propulsion and Flow with Chemical Reactions, working mainly on the following subjects: combustion applied to propulsive systems, alternative fuels and rocket engines.
Professor Adjunto do CECS (Centro de Engenharia, Modelagem e Ciências Sociais Aplicadas) da Universidade Federal do ABC na área de sistemas de propulsão aeroespacial e combustão.
Linhas de Pesquisa: caracterização de combustíveis e biocombustíveis gasosos para geração de energia; pesquisa e desenvolvimento de propelentes para motores foguetes híbridos; simulação de escoamentos reativos em camada limite; geração e validação de mecânismos de cinetica química de combustíveis.
Pós-doutorado parcial em Combustão no Departamento de Engenharia Aeronáutica e Mecânica do ITA, Instituto Tecnológico de Aeronáutica, com foco no estudo de propriedades fundamentais de chamas de gás natural visando aplicação como combustível aeronáutico em mistura com querosene aeronáutico.
Doutorado em Aerodinâmica e Combustão no Departamento de Engenharia Aeronáutica e Mecânica do ITA, Instituto Tecnológico de Aeronáutica, com foco no estudo de propriedades fundamentais de chamas (velocidade de chama laminar e comprimento de Markstein) de biocombustíveis gasosos em chamas expandindo esfericamente para aplicação em motogeradores, aplicando a técnica óptica schlieren.
Mestrado pelo INPE, Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais, (2010) na área de Combustão com foco em Tomografia de chamas não premisturadas.
Graduação em Engenharia Aeroespacial com foco na área de propulsão espacial na Universidade "La Sapienza" em Roma, Italia.
Experiência na área de Engenharia Aeroespacial, com ênfase em Combustão, Propulsão e Escoamento com Reações Químicas, atuando principalmente nos seguintes temas: combustão aplicada a sistemas propulsivos, combustíveis alternativos e motores foguetes.