Publicações no BrCris
 

CARLA GENTILE MATAS

Medical graduation in 1982 from Escola Paulista de Medicina ? Universidade Federal de São Paulo (EPM-Unifesp). Master's (1988) and PhD (2003) degrees in Pediatrics and Applied Sciences to Pediatrics. She has been a mentor from the Pediatrics and Sciences Applied to Pediatrics program at EPM-Unifesp since 2004. Title of Specialist in Pediatrics in 1985 and in Neonatology in 1995 by the Brazilian Society of Pediatrics. Full Professor of Neonatal Medicine, Department of Pediatrics at EPM-Unifesp, since 2007. Co-Coordinator of NICU at Hospital São Paulo, the university hospital of EPM-Unifesp. Head of the Division of Neonatal Medicine of EPM-Unifesp in the 2013-15 and 2015-2018 terms. Deputy head of the Division of Neonatal Medicine of EPM-Unifesp in 2018-2023. Chair of the Teaching Career Admission Board Commission of EPM-Unifesp. Co-Chair Neonatal Resuscitation Program of the Brazilian Society of Pediatrics together with Prof. Maria Fernanda Branco de Almeida. Editor-in-Chief of Revista Paulista de Pediatria since 2004. Revista Paulista de Pediatria is the scientific journal of the Society of Pediatrics of São Paulo, indexed in Medline/PubMed (2013) and Web of Science (2020). Co-chair, together with Prof. Maria Fernanda Branco de Almeida, of the Brazilian Network on Neonatal Research since 2016. Member of the Neonatal Task Force of the International Liaison Committee on Neonatal Resuscitation (ILCOR) since 2005 and is now an emeritus member. She has provided advice to several national and international journals, in the "peer-review" process and has contributed to FAPESP in assessing the quality of research projects with funding requests. Experience in the area of Neonatology, with the main lines of research on Pain in the Newborn, Diseases in the Neonatal Period, with emphasis on resuscitation of the newborn in the delivery room, and Neonatal Mortality.
Possui graduação em Medicina pela Universidade Federal de São Paulo (1982), mestrado em Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria pela Universidade Federal de São Paulo (1988), doutorado em Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria (1993) e Livre-Docência em Pediatria (2003) pela Universidade Federal de São Paulo. É orientadora do programa de Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria da Universidade Federal de São Paulo desde 2004. Obteve o Título de Especialista em Pediatria em 1985 e o de Habilitação na Área de Neonatologia em 1995 pela Sociedade Brasileira de Pediatria. Desde 2007 é Professora Titular da Disciplina de Pediatria Neonatal do Departamento de Pediatria da Universidade Federal de São Paulo. Exerce a coordenação geral da UTI Neonatal do Hospital São Paulo. Exerceu a chefia da Disciplina de Pediatria Neonatal nas gestões 2013-15 e 2015-2018. Nas gestões 2018-2023, é vice-chefe da Disciplina. Exerce a coordenação da Comissão de Bancas Ingresso Carreira Docente da EPM - Unifesp. Coordenadora geral do Programa de Reanimação Neonatal da Sociedade Brasileira de Pediatria em conjunto com a Profa. Dra. Maria Fernanda Branco de Almeida. Editora Chefe da Revista Paulista de Pediatria, periódico científico da Sociedade de Pediatria de São Paulo, indexado à Medline/PubMed (2013) e ao Web of Science (2020). É coordenadora científica, em conjunto com a Profa. Dra. Maria Fernanda Branco de Almeida, da Rede Brasileira de Pesquisas Neonatais desde 2016. É membro da Força Tarefa Neonatal do International Liaison Committee on Neonatal Resuscitation (ILCOR) desde 2005, sendo agora membro emérito. Tem prestado assessorias a diversos periódicos nacionais e internacionais, no processo de "peer-review' e tem contribuído com a FAPESP na avaliação da qualidade de de projetos de pesquisa com solicitação de financiamento. Tem experiência na área Neonatologia, sendo as principais linhas de pesquisa: Dor no Recém-Nascido, Doenças no Período Neonatal, com ênfase na reanimação do recém-nascido em sala de parto, e Mortalidade Neonatal.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •