Publicações no BrCris
 

Raimundo Jose Borges de Sampaio

He holds a degree in Mathematics from the Pontifical Catholic University of Paraná (1974), a degree in Civil Engineering from the Pontifical Catholic University of Paraná (1980), a Master's Degree in Applied Mathematics from the State University of Campinas (1982), a PhD in Electrical Engineering from the Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (1990), with CAPES sandwich scholarship at the Institute of Applied Mathematics of Grenoble, France. Afterwards, a postdoctoral fellowship at North Carolina State University (2011), and at the Institute of Mathematics of the Chinese Academy of Sciences (2014). He was a holder of a scientific productivity grant from CNPQ in the areas of Applied Mathematics and Production Engineering, and is currently Full Professor at the Pontifical Catholic University of Paraná. He has experience in Applied Mathematics, with emphasis on Optimization, and in the Production Engineering area, with emphasis on Production Planning and Control.
Possui graduação em Matemática pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1974), graduação em Engenharia Civil pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (1980), mestrado em Matemática Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (1982) , doutorado em Engenharia Elétrica pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1990), com bolsa sanduiche CAPES no Instituto de Matemática aplicada de Grenoble, na França. Após, um Pós-doutorado na North Carolina State University (2011), e no Instituto de Matemática da Academia de Ciências da China (2014). Foi portador de bolsa de produtividade científica do CNPQ nas áreas de Matemática Aplicada e Engenharia de Produção, e atualmente é Professor Titular da Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Tem experiência na área de Matemática Aplicada, com ênfase em Otimização, e na área de Engenharia de Produção, com ênfase em Planejamento e Controle de Produção.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •