Ana Raquel Rodrigues Lindquist is an associate professor, level IV, at the Physiotherapy Department at UFRN. She physiotherapist graduated from the Federal University of Paraíba, has a specialization in Physiotherapeutic Evaluation and a Masters in Education from the Federal University of Rio Grande do Norte (2001) and a PhD in Physiological Sciences from the Federal University of São Carlos (2005). During the Doctorate he obtained a "sandwich" scholarship (Capes) to carry out part of his doctorate at Freien Universität Berlin - Germany. She works as a Professor in the Maternal-Child Specialization Course and in the Graduate Program in Physiotherapy at UFRN at the master's and doctoral levels. Develops research related to the following areas: (1) Neurosensory motor development of children with and without disabilities and analysis of different physical therapy interventions in function, functionality and participation; (2) Therapies based on context and translation of knowledge in the participation of children with disabilities; and (3) Evaluation, intervention and assistive technologies in subjects with neurological disorders.
Ana Raquel Rodrigues Lindquist é professora titular do Departamento de Fisioterapia da UFRN. É Fisioterapeuta formada pela Universidade Federal da Paraíba, possui especialização em Avaliação Fisioterapêutica e mestrado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte e doutorado em Ciências Fisiológicas pela Universidade Federal de São Carlos. Durante o Doutorado obteve bolsa "sandwich" (Capes) para realizar parte de seu doutorado na Freien Universität Berlin - Alemanha. Atua como professora no Curso de Especialização Materno-Infantil e no Programa de Pós Graduação em Fisioterapia da UFRN nos níveis de mestrado e doutorado. Desenvolve pesquisas relacionada à seguintes áreas: (1) Desenvolvimento neurosensóriomotor de crianças com e sem deficiência e análise de diferentes intervenções fisioterapeuticas na função, funcionalidade e participação; (2) Terapias baseadas no contexto e tradução do conhecimento na participação de crianças com deficiência; e (3) Avaliação, intervenção e tecnologias assistivas em sujeitos com disfunções neurológicas.