Publicações no BrCris
 

Ana Raquel Rodrigues Lindquist

Ana Raquel Rodrigues Lindquist is an associate professor, level IV, at the Physiotherapy Department at UFRN. She physiotherapist graduated from the Federal University of Paraíba, has a specialization in Physiotherapeutic Evaluation and a Masters in Education from the Federal University of Rio Grande do Norte (2001) and a PhD in Physiological Sciences from the Federal University of São Carlos (2005). During the Doctorate he obtained a "sandwich" scholarship (Capes) to carry out part of his doctorate at Freien Universität Berlin - Germany. She works as a Professor in the Maternal-Child Specialization Course and in the Graduate Program in Physiotherapy at UFRN at the master's and doctoral levels. Develops research related to the following areas: (1) Neurosensory motor development of children with and without disabilities and analysis of different physical therapy interventions in function, functionality and participation; (2) Therapies based on context and translation of knowledge in the participation of children with disabilities; and (3) Evaluation, intervention and assistive technologies in subjects with neurological disorders.
Ana Raquel Rodrigues Lindquist é professora titular do Departamento de Fisioterapia da UFRN. É Fisioterapeuta formada pela Universidade Federal da Paraíba, possui especialização em Avaliação Fisioterapêutica e mestrado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte e doutorado em Ciências Fisiológicas pela Universidade Federal de São Carlos. Durante o Doutorado obteve bolsa "sandwich" (Capes) para realizar parte de seu doutorado na Freien Universität Berlin - Alemanha. Atua como professora no Curso de Especialização Materno-Infantil e no Programa de Pós Graduação em Fisioterapia da UFRN nos níveis de mestrado e doutorado. Desenvolve pesquisas relacionada à seguintes áreas: (1) Desenvolvimento neurosensóriomotor de crianças com e sem deficiência e análise de diferentes intervenções fisioterapeuticas na função, funcionalidade e participação; (2) Terapias baseadas no contexto e tradução do conhecimento na participação de crianças com deficiência; e (3) Avaliação, intervenção e tecnologias assistivas em sujeitos com disfunções neurológicas.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •