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Stephanie Virginia Reist

Doctor of Romance Studies with a specialization in Latin American Cultural Studies with certificates in Latin American Studies and Teaching College from Duke University (2018). Also holds a professional Masters in Public Policy with a certificate in International Development Policy from Duke University (2018) and a Bachelor of Arts in Comparative Literature from Williams College (2009). Was the on-site graduate student coordinator for the collaborative research project between Duke University's Global Brazil Lab and the Multidisciplinary Institute of the Federal Rural University of Rio de Janeiro (2016-2018). Received a FLAS (Foreign Language and Area Studies) dissertation research grant from the Department of Education of the US Federal Government (2016-2017). Currently conducting ethnographic research with an emphasis on young urban Afro-Brazilian populations in Rio's Baixada Fluminense region and inclusive educational policies for minorities. Experience in documentary film production with minority populations living in urban peripheries. Main academic interests include: inclusive education policies within a human rights framework.
Possui doutorado em Romance Studies--Estudos das Linguas e Culturas Românicas--com ênfase nos Estudos Culturais Latino-Americanos e certificados em Estudos Latino-Americanos e Pedagogia Universitária pela Duke University (2018). Possui mestrado profissional em Polítias Públicas com um certificado em Políticas de Desenvolvimento Internacional também pela Duke University (2018) e graduação em Literatura Comparada pelo Williams College (2009). Foi coordenador in situ do projeto de pesquisa colaborativo "O custo da oportunidade" entre a Duke University Global Brazil Lab e o Instituto Multidisciplinar da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (2016-2018). Foi bolsista de pesquisa da tese pela FLAS (Foreign Language and Area Studies Program) del Departamento da Educação do Governo Federal dos Estados Unidos (2016-2017). Atualmente atua na área de Antropologia com ênfase em Antropologia das Populações Afro-Brasileiras e políticas de educação inclusiva de minorias. Tem experiência na produção de documentários envolvendo periferia e grupos minoritários. Co-Direirtora do filme "O custo da oportunidade" que examina acesso ao ensino superio público na Baixada Fluminense do Rio de Janeiro devido ao expansão federal e o sistema de cotas. Seus principais interesses de estudos são: políticas de educação inclusiva na perspectiva dos direitos humanos

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