Marcio Nery Cardoso
Marcio Nery Cardoso holds a degree in Business Administration from the Catholic University of Salvador, has an MBA in Strategic Management of supermarkets from Fundação Getúlio Vargas - FGV / SP, specializes in Marketing, Communications and Business from UNYAHNA and Master Degree in Business Administration with an emphasis on responsibility accountability from Federal University of Bahia - UFBA. He also has an extension course in Project Management from the University of California, Berkeley, USA. He is partner and director of the Cardoso Group, which operates in retail market (Nobel Bookstore and Rei do Mate Cafeteria) and hotel segment (Hotel San Remo). He has experience in the field of Administration, with emphasis on Social Accountability, Marketing, Purchasing, Sales and People Management, working mainly in Supermarket Retail Market. He is also a teatcher in undergraduate and postgraduate courses in Marketing, Sales, Retail Management and Corporate Social Responsibility. He is a lecturer on topics related to Corporate Social Responsibility and participated as a member of the Working Group of the Ethos Institute, for the development of ISO 26000: international standard for Social Accountability.
Marcio Nery Cardoso é graduado em Administração de Empresas pela Universidade Católica do Salvador, possui MBA em Gestão Estratégica de Supermercados pela Fundação Getúlio Vargas FGV/SP, é especialista em Marketing, Comunicação e Negócios pela UNYAHNA e Mestre em Administração, com linha de pesquisa em Responsabilidade Social Empresarial, pela Universidade Federal da Bahia - UFBA. Possui curso de extensão em Project Management pela University of California, Berkeley, USA. É sócio e diretor do Grupo Cardoso, tendo atuado por mais de 15 anos no Varejo Supermercadista. Recebeu, por duas vezes consecutivas, em 2006 e 2008, o Prêmio de Responsabilidade Social no Varejo da Fundação Getúlio Vargas (FGV/SP) em reconhecimento ao trabalho social desenvolvido em sua comunidade. É palestrante nos temas relacionados à Sustentabilidade e exerce atividade docente nas áreas de Marketing, Vendas, Gestão de Varejo e Responsabilidade Social Empresarial. Atualmente, atua no Varejo Alimentar com a operação de Franquias e Restaurantes Fast Food.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
