Graduated in Psychology and Master in Applied Psychology, with an emphasis on Human Development Psychology and Learning at the Federal University of Uberlândia (2008 and 2010 respectively). She holds a PhD in Psychology from the University of São Paulo (2017) and in Education from the University of Tampere (2018) and completed her postdoctoral studies at the University of Tampere (2020). She currently works as an Assistant Professor at the Faculty of Education and Culture at the University of Tampere. She has experience in school and educational psychology, with an emphasis on inclusive education and human development. She worked as a special teaching advisor at the Basic Education School of the Federal University of Uberlândia, working directly with early childhood education and elementary education. She was the coordinator of the Ministry of Education's teacher training program in special education, developing and implementing distance learning continuing education courses offered throughout Brazil. Recently, she has dedicated herself to different research projects in the field of educational psychology, investigating learning processes in the relationship of peers in collaborative activities.
Possui graduação em Psicologia e mestrado em Psicologia Aplicada, com ênfase em psicologia do desenvolvimento humano e aprendizagem pela Universidade Federal de Uberlândia (2008 e 2010 respectivamente). É Doutora em Psicologia pela Universidade de São Paulo (2017) e em Educação pela Universidade de Tampere (2018) e concluiu seu Pos-doutorado também pela Universidade de Tampere (2020). Atualmente trabalha como Assistant Professor na Faculdade de Educação e Cultura da Universidade de Tampere. Tem experiência na área de psicologia escolar e educacional, com ênfase em educação inclusiva e desenvolvimento humano. Trabalhou como assessora especial de ensino na Escola de Educação Básica da Universidade Federal de Uberlândia, atuando diretamente com a educação infantil e Ensino Fundamental Inicial. Foi coordenadora do programa de formação de professores em educação especial do Ministério da Educação, desenvolvendo e implementando cursos de formação continua na modalidade à distância ofertados para todo o Brasil. Recentemente, tem se dedicado a diferentes projetos de pesquisa no âmbito da psicologia educacional, investigando processos de aprendizagem na relação de pares em atividades colaborativas.