Valter da Rocha Fernandes
Degree in Physical Education at Estácio de Sá University (2012). Master in Physical Education at the Escola de Educação Física e Desporto of the Federal University of Rio de Janeiro (2017).PhD in Metal Heath at the Postgraduate Program in Psychiatry and Mental Health -PROPSAM (IPUB / UFRJ).Capoeira Master, known under the artistic name of Curumim, has great experience in teaching and spreading the art in schools, academies and social projects. Idealizer and Technical Director of the CAPOEIRA CIDADÃ Project and the CAPOEIRA CIDADÃ School. Member of the Working Group for the Safeguarding of Capoeira (IPHAN / RJ). Cultural producer, with several implemented and awarded projects, working with education and dissemination of Brazilian culture in schools, kindergartens, clubs and cultural centers, always in constant research and study of Capoeira art and education. Physical Education Teacher, with training in the method "International Baccalaureate - MYP / PYP - Physical and Health Education", and he is Specialist in Autism and Physical Exercise certified by the ACSM.He is a member of the LAschool - Latin American School of Education, Cognition and Neuroscience and the Exercise Neuroscience Laboratory (IPUB / UFRJ). Research on the influence of physical exercise, especially Capoeira, on cognitive performance and development in children.
Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estácio de Sá (2012). Mestre em Educação Física pela Escola de Educação Física e Desporto da UFRJ (2017). Doutor em Saúde mental pelo Programa de Pós-Graduação em Psiquiatria e Saúde Mental - PROPSAM (IPUB/UFRJ). Mestre de Capoeira, conhecido como Curumim, tem grande experiência no ensino e propagação da arte em escolas, academias e projetos sociais. Idealizador e diretor técnico do projeto Capoeira Cidadã e da Escola Capoeira Cidadã. Foi membro do Grupo de Trabalho da Salvaguarda da Capoeira (IPHAN/RJ) e é produtor cultural com diversos projetos implementados e premiados, trabalha com educação e divulgação da cultura brasileira em escolas, creches, clubes e centros culturais, sempre em constante pesquisa e estudo da arte da Capoeira e educação. Experiência em Educação Física escolar, com formação no método "International Baccalaureate - MYP/PYP - Physical and Health Education". Certificado pelo American College Sports Medicine como especialista em exercício físico e transtorno do espectro do autismo (TEA). É membro da LAschool - Escola Latino-Americana de Educação, Cognição e Neurociência e do Laboratório de Neurociência do Exercício (IPUB/UFRJ). Pesquisa sobre a influência do exercício físico, em especial a Capoeira, no desempenho e desenvolvimento cognitivo infantil.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
