Publicações no BrCris
 

Cristina Brandt Nunes

Graduated in Nursing and Midwifery from the University of Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS) from 1980 to 1983. Degree in Nursing (UNISINOS) in 1984. Specialization in Public Health from the Methodist Institute of Education and Culture (IMEC) in 1985. Pediatric Nursing from the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) in 1989. Specialization in Pastoral Counseling and Psychology from the Escola Superior de Teologia (EST) in 2012. Specialization in Art Therapy from the Advanced Institute of Higher Education and Human Development (INSTED) in 2021 Master's Degree in Pediatric Nursing from the Federal University of São Paulo - Escola Paulista de Medicina (UNIFESP/EPM) from 1998 to 2000. Doctorate in Sciences from UNIFESP/EPM from 2003 to 2007. Retired Associate Professor at the Federal University of Mato Grosso do Sul ( UFMS). She was a professor of the Undergraduate Nursing Course and permanent professor of the Graduate Program - Academic Master's Degree in Nursing at UFMS. From 2019 to 2021 collaborating professor of the Multiprofessional Maternal-Infant Residency Program at the Regional Hospital of Mato Grosso do Sul. Member of the Ethics Committee in Research with Human Beings at UFMS from 2008 to 2015 and from 2017 to 2020. Consultant in neonatal and pediatric nursing. Ad Hoc referee for several scientific journals in the health and related areas. It develops qualitative studies and works in the areas of Health Science; Education; Nursing; Pediatric Nursing; Neonatal Nursing; Collective Health and Art Therapy on the following topics: neonatology; child health; adolescent health; family Health; Health education; children's growth and development; violence against children and adolescents in the family, institutional and social context; public health policies; ethics in research and art therapy and health.
Possui Doutorado em Ciências pela Universidade Federal de São Paulo - Escola Paulista de Medicina (UNIFESP/EPM). Mestrado em Enfermagem Pediátrica pela UNIFESP/EPM. Especialização em Arteterapia pelo Instituto Avançado de Ensino Superior e Desenvolvimento Humano (INSTED). Especialização em Aconselhamento Pastoral e Psicologia pela Escola Superior de Teologia (EST). Especialização em Enfermagem Pediátrica pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Especialização em Saúde Pública pelo Instituto Metodista de Educação e Cultura (IMEC). Licenciatura em Enfermagem pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS). Graduação em Enfermagem e Obstetrícia (UNISINOS). Professora Associada aposentada (por tempo de serviço) da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Foi docente do Curso de Graduação em Enfermagem, docente do Curso de Especialização em Urgência e Emergência da UFMS e docente permanente do Programa de Pós-graduação - Mestrado Acadêmico em Enfermagem da UFMS. Foi docente colaboradora do Programa de Residência Multiprofissional Materno-Infantil do Hospital Regional de Mato Grosso do Sul. Foi membro do Comitê de Ética em Pesquisa com Seres Humanos da UFMS. Consultora em Enfermagem neonatal e pediátrica. Parecerista Ad Hoc de periódicos científicos na área da saúde, arteterapia e afins. Organizadora de livro, autora de capítulos de livros e de artigos científicos. Além disso, desenvolve atividades relacionadas ao ensino e assistência, orientações de trabalhos científicos, participa de bancas e projetos científicos. Colaboradora na elaboração de protocolos na área de saúde do neonato, da criança e do adolescente. Desenvolve estudos, pesquisas e atua nas áreas de Ciência da Saúde; Educação; Enfermagem; Enfermagem Pediátrica; Enfermagem Neonatal; Saúde Coletiva e Arteterapia, nos seguintes temas: neonatologia; saúde da criança; saúde do adolescente; saúde da família; profissionais de saúde; educação em saúde; crescimento e desenvolvimento infanto-juvenil; violência contra a criança, adolescente e família; políticas públicas em saúde; ética em pesquisa e arteterapia e saúde.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •