Publicações no BrCris
 

Fernanda Mendonça Pitta

Professor at the Museum of Contemporary Art of the University of São Paulo, MAC-USP, Research Area Curatorial Processes, member of the HISTARTHE group. PhD in Visual Arts, area of concentration: Theory, Teaching and Learning, line of research, History of Art, at ECA-USP (2013); Master in History, area of concentration: Theory and Historiography, at the State University of Campinas (1999); Bachelor in History from the State University of Campinas (1996). Research topics are: Art History in Brazil and Art Historiography, working mainly in the following fields: Art History in Brazil in the XIX Century, Indigenous art and Art History in Brazil, Art Historiography. Post-doctoral internship at the Paulista Museum at USP. He was a Fellow of the Association of Museum Curators in the International Engagement Program (2017-2018), Fellow of the International Summer Group Program at The Clark Art Institute (summer 2017), received the Library Grant from the Getty Research Institute (April 2022). Member of the Brazilian Committee of Art History, CBHA. Brazilian coordinator of the project Decay without mourning: future thinking heritage practices, funded by the Riksbankens Jubileumsfond (GI21-0001), dedicated to reflect on preservation strategies for Aesthetic Manifestations of Indigenous peoples in Brazil and their relationship with art institutions.
Professora do Museu de Arte Contemporânea da Universidade de São Paulo, MAC-USP, linha de Pesquisa Processos Curatoriais. Membro do Grupo de Pesquisa Histarthe. Doutora em Artes Visuais, área de concentração: Teoria, Ensino e Aprendizagem, linha de pesquisa, História da Arte, na ECA-USP (2013); Mestre em História, área de concentração: Teoria e Historiografia, pela Universidade Estadual de Campinas (1999); Bacharel em História pela Universidade Estadual de Campinas (1996). Tem experiência na área de História da Arte, com ênfase em História da Arte no Brasil e Historiografia da Arte, atuando principalmente nos seguintes campos: História da Arte no Brasil do Século XIX, Arte indígena na historiografia da arte no Brasil, Historiografia da Arte. Realizou estágio pós-doutoral no Museu Paulista da USP. Foi Fellow da Association of Museum Curators no International Engagement Program (2017-2018), Fellow do International Summer Group Program do The Clark Art Institute (summer 2017), recebeu o Library Grant do Getty Research Institute (abril de 2022). Membro do Comitê Brasileiro de História da Arte, CBHA. Coordenadora Brasil do projeto Decay without mourning: future thinking heritage practices, financiado pelo Riksbankens Jubileumsfond (GI21-0001), dedicado a refletir sobre estratégias de preservação das manifestações estéticas dos povos indígenas no Brasil e suas relações com instituições de arte.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •