Nathalia Bernardes is a post-graduate program professor in physical education at the São Judas Tadeu University and a researcher at the Ânima Educação Institute (Notice 34/20; 54/21). She is a study group leader in physical activity and neurodevelopmental disorders. She has a graduate degree (UNICID 2021) and a bachelor's degree in physical education (USJT 2006 academic merit awards; IC FAPESP 05/60828-6). She holds a master's degree in physical education (USJT CAPES-2009), technical training (FAPESP 10/10606-5) and a doctorate in science from the Faculty of Medicine (USP CAPES-2016). In relation to the doctorate studies, she has also participated in a period at the St. Boniface General Hospital Research Centre, Canada (University of Manitoba CAPES DFAIT 7947-14-3). She also holds a post-doctoral in the medicine program (UNINOVE 2018). She has been teaching as a university professor in the health area since 2012 and in pos-graduation school since 2017. She has acted in the field of exercise in physiology, working mainly on the following topics: physical activity for special groups, therapeutic physical exercise, cannabis and autonomic nervous system. Currently, she is a member of researchers team in the so-called CNPq/MCTI/FNDCT UNIVERSAL (422837/2021-0). She has collaborated with the National Research Network on Arterial Hypertension in Children and Adolescents (HASCA, financed by CNPq), with the SBC School Program (Brazilian Society of Cardiology and Government of the State of São Paulo-Secretary of Education) and with the Knife in the Chair Adapted Sports Institute.
Professora do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação Física da Universidade São Judas Tadeu e Pesquisadora do Instituto Ânima Educação (Edital 34/20; 54/21). Líder do Grupo de Pesquisa: Atividade Física e Alterações do Neurodesenvolvimento. Realizou a Licenciatura (UNICID 2021) e o Bacharel em Educação Física (USJT 2006 Prêmio Mérito Acadêmico; IC FAPESP 05/60828-6). Possui Mestrado em Educação Física (USJT CAPES-2009), Treinamento Técnico (FAPESP 10/10606-5) e Doutorado em Ciências pela Faculdade de Medicina (USP CAPES-2016). Realizou o Doutorado-Sanduíche no St. Boniface General Hospital Research Centre- Canadá (University of Manitoba CAPES DFAIT 7947-14-3) e o Pós-doutorado no Programa de Medicina (UNINOVE 2018). Ministra aulas na área da saúde no ensino superior desde 2012 e na Pós-graduação desde 2017. Têm experiência na área de Fisiologia do Exercício, atuando principalmente nos seguintes temas: atividade física para grupos especiais, exercício físico terapêutico, cannabis e sistema nervoso autônomo. Atualmente é membro da equipe de pesquisadoras na Chamada CNPq/MCTI/FNDCT UNIVERSAL (422837/2021-0). É colaboradora da Rede Nacional de Pesquisa em Hipertensão Arterial na Criança e Adolescente (HASCA, financiada pelo CNPq), do Programa SBC vai à Escola (Sociedade Brasileira de Cardiologia e Governo do Estado de São Paulo-Secretaria da Educação) e do Instituto Faca na Cadeira Esportes Adaptados.