Alexson Marcelino Pereira
Master in Business Administration (FNH, 2016), Specialist in Strategic Management of People (UniBH, 2006), Bachelor in Business Administration (Batista, 2005).Academic Coordinator with more than four experience in:Educational legislation related to Management courses; National Curricular Guidelines (DCNs) of management courses; reformulation of the curricular matrices of the courses; management of teaching staff; teacher training and development; admission, selection and evaluation of teachers; analysis and validation of occurrences of teachers' points; development of projects to prepare students for ENADE; implementation of new teaching methodologies in the classroom; monitoring of indicators (internal and external) related to the courses; follow-up of service indicators and responses to various protocols, including those related to re-enrollments; monitoring evasion reports and developing student retention strategies; monitoring of daily reports on student recruitment; articulation of individual and collective actions for improvement of lead generation and conversion of enrollment; creation of portfolio of course activities; support the academic secretariat in solving student academic and administrative issues; organization of the entire elaboration process, definition of the logistics of application and correction of integrative evaluations (institutional and collegiate); monitoring the internal Institutional Evaluation process; assistance in the evaluation of waivers / equivalences of students other funding (transfer); elaboration and updating of various documents to attend to the MEC and to the IES Regulation sector; conducting collegiate meetings of Courses (COLECs) and Structuring Faculty Nucleuses (NDE), with the respective records in minutes; participation in various meetings of the Teaching, Research and Extension Council (CEPE) and University Council (CONSUN); elaboration and updating of the Pedagogical Projects of several undergraduate courses; promotion of lectures, workshops, seminars and technical visits for development of the student body; support to the Marketing sector in several institutional actions, including, communication with graduation committees; conducting class leader elections; analysis of the need for monitoring, selection of candidates for monitors and definition of hours of attendance to students; assistance to the sector called Career, Market and Labor Center in the dissemination of strategic vacancies of internships and jobs of interest to the course; conference and validation of the internship activities carried out by the students; guidance to trainee students.Professor of Undergraduate courses, at the University Center of Belo Horizonte, with more than ten years of experience, teaching the disciplines: Personnel Administration, Personal Department Practices, Labor Management, Occupational Health and Safety, Theories of Administration, Contemporary Administration; Processes of People Management, Models of Management, Interdisciplinary Work of Graduation, Business Games and Entrepreneurship.
Mestre em Administração (FNH, 2016), Especialista em Gestão Estratégica de Pessoas (UniBH, 2006), Bacharel em Administração de Empresas (Batista, 2005).Coordenador Acadêmico com mais de quatro de experiência em: Legislação educacional atinente aos cursos de Gestão; Diretrizes Curriculares Nacionais (DCNs) dos cursos de gestão; reformulação das matrizes curriculares dos cursos; gestão de equipes de docentes; formação e desenvolvimento do corpo docente; admissão, seleção e avaliação dos docentes; análise e validação das ocorrências dos pontos dos docentes; desenvolvimento de projetos para preparação dos alunos para o ENADE; implantação de novas metodologias de ensino em sala de aula; acompanhamento dos indicadores (internos e externos) atinentes aos cursos; acompanhamento de indicadores de atendimento e respostas a protocolos diversos, incluindo, os relacionados às rematrículas; acompanhamento dos relatórios de evasão e desenvolvimento de estratégias de retenção de alunos; acompanhamento dos relatórios diários relativos à captação de alunos; articulação de ações individuais e coletivas para melhoria de geração de leads e conversão de matrícula; criação do portfólio de atividades dos cursos; suporte à secretaria acadêmica na resolução de questões acadêmicas e administrativas de alunos; organização de todo o processo de elaboração, definição da logística de aplicação e correção das avaliações integradoras (institucionais e colegiadas); acompanhamento do processo de Avaliação Institucional interna; auxílio na avaliação de dispensas/equivalências de alunos ingressantes por outras captações (transferência); elaboração e atualização de documentos diversos para atendimento ao MEC e ao setor de Regulação da IES; condução de reuniões de colegiados de Cursos (COLECs) e Núcleos Docentes Estruturantes (NDE), com os respectivos registros em atas; participação em reuniões diversas, do Conselho de Ensino, Pesquisa e Extensão (CEPE) e Conselho Universitário (CONSUN); elaboração e atualização dos Projetos Pedagógicos de diversos cursos de graduação; promoção de palestras, oficinas, seminários e visitas técnicas para desenvolvimento do corpo discente; apoio ao setor de Marketing em diversas ações institucionais, incluindo, a comunicação com as comissões de formatura; realização de eleições de líderes de turma; análise da necessidade de monitorias, seleção de candidatos a monitores e definição de horários de atendimentos aos alunos; auxílio ao setor denominado Central de Carreiras, Mercado e Trabalho na divulgação de vagas estratégicas de estágios e empregos de interesse do curso; conferência e validação das atividades de estágio realizadas pelos alunos; orientações aos alunos estagiários.Professor de cursos de Graduação, no Centro Universitário de Belo Horizonte, com mais de dez anos de experiência, lecionando as disciplinas: Administração de Pessoal, Práticas de Departamento Pessoal, Gestão Trabalhista, Saúde e Segurança do Trabalho, Teorias da Administração, Administração Contemporânea; Processos de Gestão de Pessoas, Modelos de Gestão, Trabalho interdisciplinar de Graduação, Jogos Empresariais e Empreendedorismo.
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