Publicações no BrCris
 

Levi Henrique Merenciano

Levi Henrique Merenciano has a degree in Literature, a bachelor's degree and a Master degree from UNESP, FCLAr Araraquara (2006). He holds a PhD in Linguistics and Portuguese Language (Linguistic Theory and Analysis, Semiotics) from the same institution (completed in 2015-CONCEPT CAPES 6). He has a specialization in Methodology and Management for Distance Education from Faculdade Anhanguera, completed in 2012. He is part of the E-PUBLICC-Research Group in Publicization, Communication and Culture, at the University of the State of Minas Gerais, led by Professor Luiz Antonio Feliciano , at the Frutal Unit (MG). Currently (2021), he is a professor (40h) of Higher Education at UEMG (University of the State of Minas Gerais, Campus Divinópolis, in Letters and Social Service courses. He develops a project focused on Audiovisual (cinema, series) and interactive audiovisual (games) At UEMG, he is also Coordinator of Supervised Internship in Letters. He worked as a professor at FAAC (UNESP de Bauru / SP), from 2015 to 2016, in the areas of Communication Semiotics, Communication and Semiotics, Communication Theories, Elements of Discourse Analysis. In 2016, he taught Technical Writing classes at the 23rd BPM of the Military Police of Minas Gerais, in Divinópolis. He worked as a distance tutor at Anhanguera Educacional from 2010 to 2012. He developed TCC work with windows resources (windows explorer, microsoft office, browsers and methods for online teaching), whose title is: The use of windows resources in online teaching: Experience with multifunctional tools. He was an online tutor at Redefor (Rede de Formação de Professores do Estado de São Paulo), from 2014 to 2015, a project led by Fundunesp (UNESP-Nead-SP), in the Visual Disability-Inclusive Education course. In the field of Linguistics, he carried out two researches in Semiotics and Theories of Discourse: "Semiotic Approach to Self-Help Texts" (Master's) and "Hollywood Cinema in the 21st Century: Rhythm in a Semiotic Approach and the Most Viewed Films from 2001 to 2010" ( Doctorate degree). The master's dissertation was produced in partnership with FAPESP, and the doctoral thesis, in partnership with CAPES, together with the Unesp Postgraduate Program (PPGLLP), CAPES 6 concept, Faculty of Science and Letters of Araraquara.
Levi Henrique Merenciano é Subcoordenador do curso de Letras (UEMG, campus Divinópolis). Possui graduação em Letras, bacharel e licenciatura pela UNESP, FCLAr Araraquara (2006). É doutor em Linguística e Língua Portuguesa (área Teoria e Análise Linguística, Semiótica) pela mesma instituição (concluído em 2015 - Conceito CAPES 6). Possui especialização em Metodologia e Gestão para Educação a Distância pela Faculdade Anhanguera. Faz parte do grupo E-PUBLICC-Grupo de Pesquisa em Publicização, Comunicação e Cultura, da UEMG, na Unidade Frutal (MG). Atualmente (2022), é professor (40h) de Curso Superior na UEMG (Universidade do Estado de Minas Gerais, Campus Divinópolis, nos cursos de Letras e Serviço Social. Desenvolve projeto voltado para Audiovisual (cinema, séries) e audiovisual interativo (games). Na UEMG, é também Coordenador de Estágio Supervisionado em Letras. Atualmente, conduz pesquisa de Bolsa de Produtividade Pq UEMG Edital 01/2021: Semióticas sincréticas: estudo do audiovisual em abordagem semiótica. Atuou como professor na FAAC (UNESP de Bauru/SP), de 2015 a 2016, nas áreas de Semiótica da comunicação, Teorias da comunicação, Elementos de análise do discurso. Em 2016. ministrou aulas de Redação Técnica no 23º BPM da Polícia Militar de Minas Gerais, em Divinópolis. Atuou como tutor a distância pela Anhanguera Educacional de 2010 a 2012. Desenvolveu trabalho de TCC com recursos do windows (microsoft office, navegadores e métodos para ensino online), cujo título é: O uso de recursos do windows no ensino online: Experiência com ferramentas multifuncionais. Foi tutor online pela Redefor (Rede de Formação de Professores do Estado de São Paulo), de 2014 a 2015, projeto comandado pela Fundunesp (UNESP - Nead - SP), no curso de Deficiência Visual - Educação Inclusiva. Na área de Linguística, realizou duas pesquisas em Semiótica e Teorias do discurso: "Abordagem semiótica dos textos de autoajuda" (Mestrado) e "Cinema hollywoodiano no século XXI: o ritmo em abordagem semiótica e os filmes mais vistos de 2001 a 2010" (Doutorado). A dissertação de mestrado foi produzida em parceria com a FAPESP, e a tese de doutorado, em parceria com a CAPES, junto ao Programa de Pós-graduação da Unesp (PPGLLP), conceito CAPES 6, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •