holds a degree as a physics professor from the Institute of Physics and the Faculty of Education of the University of São Paulo (1991), a master's degree in Education (concentration area: Didactics) and a doctorate in Education (concentration area: Science and Mathematics Teaching), both by the Graduate Program in Education at the University of São Paulo (2005) and Post-doctorate in History of Education by the Graduate Program in Education at the Federal University of Paraíba (2016). He is currently a researcher and associate professor in the Physics Department of the Institute of Exact, Natural Sciences and Education at the Federal University of Triângulo Miniero (UFTM). Previously, he worked with the Department of Teaching Methodology at the Federal University of São Carlos (UFSCar). He has experience in the area of Education, with an emphasis on Teaching-Learning, acting mainly on the following topics: didactic materials, Physics Teaching, teacher training, scientific education and scientific dissemination.
possui graduação em Licenciatura em Física pelo Instituto de Física e Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (1991), mestrado em Educação (área de concentração: Didática) e doutorado em Educação (área de concentração: Ensino de Ciências e Matemática), ambos pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de São Paulo (2005) e Pós-doutorado em História da Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba (2016). Desde 2021, é pesquisador e professor adjunto do Departamento de Metodologia da Educação da Universidade Federal da Paraíba - UFPB. No período de 2020-2021, atuou junto ao Departamento de Física do Instituto de Ciências Exatas, Naturais e Educação da Universidade Federal do Triângulo Mineiro -UFTM. Anteriormente, atuou junto ao Departamento de Metodologia de Ensino da Universidade Federal de São Carlos - UFSCar (2006-2020). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Ensino-Aprendizagem, atuando principalmente nos seguintes temas: materiais didáticos, Ensino de Física, Ensino de Ciências, formação de professores, educação científica e divulgação científica.