Publicações no BrCris
 

Camille Maria de Holanda Angelim Alves

Graduated in Physiotherapy at the University of Fortaleza - UNIFOR (2003), trained in Global Postural Reeducation (Souchard Method), complete Pilates (Ingrid Quartarolo) and Structural Osteopathy at the Brazilian School of Osteopathy (EBOM). Master in Physiological Sciences from the State University of Ceará - UECE (2009). PhD in Physiological Sciences from the Federal University of Rio de Janeiro - UFRJ (2015), acting mainly on the following themes: physiology and pharmacology of tracheal smooth muscle, electrophysiology, estragol, anethole, OECz, voltage-dependent calcium channels, electromechanical coupling.Professor, mainly in the areas of human physiology, evaluation, biomechanics, kinesiotherapy, functional kinesiological diagnosis. Member of the Structuring Teaching Nucleus. Member of the Research Ethics Committee. Coordinator/Founder Member of the Academic League of Musculoskeletal Physiotherapy (ALMP) of the FRT.
Possui graduação em Fisioterapia pela Universidade de Fortaleza - UNIFOR (2003), formação em Reeducação Postural Global (Método Souchard), Pilates completo (Ingrid Quartarolo) e Osteopatia pela Escola Brasileira de Osteopatia (EBOM). Mestrado em Ciências Fisiológicas pela Universidade Estadual do Ceará - UECE (2009). Doutorado em Ciências Fisiológicas pela Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ (2015), atuando principalmente nos seguintes temas: fisiologia e farmacologia do músculo liso traqueal, eletrofisiologia, estragol, anetol, OECz, canais para cálcio dependentes de voltagem e acoplamento eletromecânico.Docente, principalmente nas áreas de biofísica e fisiologia humana, avaliação, biomecânica, cinesioterapia, diagnóstico cinesiológico funcional. Membro de Núcleo Docente Estruturante. Membro de Comitê de Ética em Pesquisa. Coordenadora/Fundadora da Liga Acadêmica de Fisioterapia Musculoesquelética (LAFIM) da FRT.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •