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Ana Maria Sampaio Rocha

Biologist graduated from the Federal University of Ouro Preto (2012). She holds a Master's Degree in Collective Health from the Graduate Program in Health and Nutrition (2015) and a Doctorate from the Graduate Program in Biological Sciences from the Federal University of Ouro Preto (2019). She carried out her postdoctoral internship in the project: Epidemiological surveillance of COVID-19 in the region of Inconfidentes, Minas Gerais (2021). She has experience in conducting epidemiological studies and, as a professor, has worked in undergraduate, technical and training courses in the health area. She is currently employed as a teacher at the Secretary of Science, Technology, Innovation and Professional Education (SECTI) of the state of Espírito Santo. Its area of activity is Collective Health, where it develops/collaborates with projects within the following themes: diagnosis of infectious-parasitic diseases (immunochromatography, enzymatic and molecular assays), seroepidemiology of COVID-19, epidemiological aspects of leishmaniasis (reservoir and vector), molecular biology, diseases, indigenous health, health education, water microbiology and environmental education.
Bióloga graduada pela Universidade Federal de Ouro Preto (2012). Possui Mestrado em Saúde Coletiva pelo programa de pós-graduação em Saúde e Nutrição (2015) e Doutorado pelo programa de pós-graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Federal de Ouro Preto (2019). Realizou seu estágio pós-doutoral no projeto: Vigilância epidemiológica da COVID-19 na região dos Inconfidentes, Minas Gerais (2021). Tem experiência na condução de estudos epidemiológicos e, como docente, já atuou em cursos de graduação, técnico e de capacitação na área de saúde. Atualmente, tem vínculo como professora, na Secretaria da Ciência, Tecnologia, Inovação e Educação Profissional (SECTI) do estado do Espírito Santo. Tem como área de atuação a Saúde Coletiva onde desenvolve/colabora com projetos dentro das seguintes temáticas: diagnóstico de doenças infecto-parasitárias (imunocromatografia, ensaios enzimáticos e moleculares), soroepidemiologia da COVID-19, aspectos epidemiológicos das leishmanioses (reservatório e vetor), biologia molecular, doenças , saúde indígena, educação em saúde, microbiologia de águas e educação ambiental.

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