Publicações no BrCris
 

Helena Vellinho Corso

Ph.D. in Psychology (Institute of Psychology - Federal University of Rio Grande do Sul, 2012), and MA in Educational Psychology (College of Education, Federal University of Rio Grande do Sul, 1991). Held doctoral internship with CAPES scholarship at Temple University (Philadelphia - PA - USA) between December 2011 and March 2012, having participated in the survey "Reading Purposes Study", coordinated by Jennifer Cromley, Ph.D., associate professor in the College Education, Psychological Studies in Education department. University professor, having worked at URCAMP between 1991 and March 2009. Worked as an assistant professor at UERGS - State University of Rio Grande do Sul (2002-2007), where coordinated a university unit for three years. Taught courses in different postgraduate disciplines (specialization), mainly in Educational Psychology (URCAMP, UNIFRA, UNISC). Clinical and institutional psychopedagogist, titular member of ABPp (Brazilian Association of Psychopedagogy) Has 20 years of experience in the field of Education and Psychology, engaging at the level of research and work in the following areas: educational psychology, cognitive development, child development, learning difficulties, learning, early childhood education and learning disabilities prevention. Still linked to Psychology Graduate Program, participating in research projects at NEUROCOG (Center for Studies in Cognitive Neuropsychology).
Professora da Faculdade de Educação da UFRGS, Departamento de Estudos Especializados - Psicopedagogia. Coordena os projetos de pesquisa: "Compreensão de leitura: avaliação e intervenção" e "Avaliação da habilidade de compreensão de leitura em alunos do ensino médio e universitário - dificuldades e funções cognitivas associadas". Integra o corpo docente do Programa de Pós-Graduação em Educação (UFRGS), na linha de pesquisa Aprendizagem e Ensino. Possui doutorado em Psicologia pelo PPG do Instituto de Psicologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2012), e mestrado em Psicologia da Educação pelo PPG da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1991). Realizou estágio de doutoramento com bolsa da CAPES na Temple University (Philadelphia - PA - USA) entre dezembro de 2011 e março de 2012, tendo participado da pesquisa Reading Purposes Study, coordenada por Jennifer Cromley, Ph.D, associate professor do College Education, departamento Psychological Studies in Education. Vem atuando como professora universitária em nível de graduação e pós-graduação (especializações) desde 1991, em diferentes instituições. Colaboradora (sem vínculo) do NEUROCOG (Núcleo de Estudos em Neuropsicologia Cognitiva - PPG Psicologia - UFRGS). É membro do Grupo de Trabalho Desenvolvimento Sociocognitivo e Linguagem da ANPEPP (Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Psicologia).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •