Alyssa Marjorye Hopp
* Young executive with top academic training in Brazil and abroad, international experience, an entrepreneurial profile, and solid business skills in the areas of Marketing, Communications, and Social Media.* Experience in Marketing Management, being responsible for actions of Internal Communication, Digital Marketing, Crisis Prevention and Management, Internal Marketing, and Events.* Responsible for managing the Media Relations for public agencies and private companies, developing intermediation of sources, media training for institutional spokespeople, and preparation of materials (releases, agendas, new items, and scripts).* Proven skills in providing consulting services to various sizes and segments of companies in their planning and management of social media and digital marketing, being responsible for the online presence of brands, products, and services.* Experience in developing strategic positioning and management of brands and services, working toward strengthening and defining the guidelines and attributes of the Institutional Brand.
Jovem executiva, com formação acadêmica de primeira linha no Brasil e no exterior, vivência internacional, perfil empreendedor e expertise corporativa nas áreas de Marketing, Comunicação e Social Media.*Vivência na Gestão de Marketing, responsável por ações de Comunicação Interna, Marketing Digital, Gestão e Prevenção de Crises, Endomarketing e Eventos.*Responsável pelo gerenciamento de Assessoria de Imprensa para órgãos públicos e empresas privadas, desenvolvendo intermediação de fontes, media trainning para porta-vozes institucionais e elaboração de materiais (releases, pautas, notícias e roteiros).*Expertise na prestação de consultoria para empresas de diversos portes e segmentos no planejamento e gestão de mídias sociais e marketing digital, responsável pela presença online de marcas, produtos e serviços.*Experiência no desenvolvimento de posicionamento estratégico e gestão de marcas e serviços, atuando no desdobramento, fortalecimento e definição das diretrizes e atributos da Marca Institucional.*Conhecimento e expertise na utilização de ferramentas gerenciais, tais como PDCA, PP, POP, PG, desdobramento de diretrizes, RTG, Análise Crítica, entre outros.* Docente e palestrante em cursos, seminários e módulos na área de comunicação internacional, comunicação digital e cultura
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
