Camila Medeiros da Silva Mazzeti
Adjunct Professor at the Faculty of Pharmaceutical Sciences, Food and Nutrition (FACFAN), in the Nutrition course at the Federal University of Mato Grosso do Sul (UFMS). PhD in Nutrition and Public Health from the University of São Paulo (USP), with an emphasis on analyzing the nutritional status of populations. Graduated in Nutrition from the Federal University of Minas Gerais (UFMG). Permanent Professor of the Graduate Program in Family Health (UFMS). Academic Coordinator at FACFAN - UFMS. Deputy coordinator of the Chronic Conditions and Food Observatory (OCCA-MS). President of the Food Security Council (CONSEA) Mato Grosso do Sul. Member of the Mato Grosso do Sul Association of Nutrition (ASMAN). Member of the Alliance for Healthy Eating, Mato Grosso do Sul nucleus. Coordinator of the Collaborating Center for School Food and Nutrition at UFMS (CECANE-UFMS). Has experience in analyzing the nutritional status of populations, anthropometry, field research, indigenous health, epidemiology and public health.
Professora adjunta da Faculdade de Ciências Farmacêuticas, Alimentos e Nutrição (FACFAN), no curso de Nutrição da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Doutora em Nutrição e Saúde Pública pela Universidade de São Paulo (USP), com ênfase em análise do estado nutricional de populações. Graduada em Nutrição pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Professora permanente do programa de pós graduação em Saúde da Família (UFMS). Coordenadora do Observatório de Condições Crônicas e Alimentação (OCCA-MS). Mmebro do Conselho de Segurança Alimentar (CONSEA) Mato Grosso do Sul. Membro da Associação Sul-mato-grossense de Nutrição (ASMAN). Membro da Aliança pela Alimentação Saudável, núcleo Mato Grosso do Sul. Coordenadora do Centro Colaborador de Alimentação e Nutrição Escola da UFMS (CECANE-UFMS). Possui experiência em análise do estado nutricional de populações, antropometria, pesquisas em campo, epidemiologia e saúde publica.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos
