Publicações no BrCris
 

Tania Mara Silva Meireles

Tânia Mara Silva Meireles, Artistic Name: Tânia Mara Silva. Plastic Artist, Ballerina, Choreographer, Maître de Ballet, Body Trainer, with continued experience in artistic training in Dance and in Body Preparation for the Performing Arts. Doctorate in Arts and Master in Arts, Graduate Program in Arts PPG-Artes/School of Fine Arts, Federal University of Minas Gerais EBA/UFMG. Bachelor of Fine Arts, Full Degree in Drawing and Plastics and Qualifications in Painting and Drawing, EBA/UFMG. Adjunct Professor of Body Studies at the Department of Performing Arts, ARC EBA/UFMG. Member of the Board of Theater Courses. Affiliated to the Union of Technical Artists in Shows and Entertainment of the State of Minas Gerais SATED/MG and the Brazilian Association of Research and Graduate Studies in Performing Arts ABRACE. Coordinator of the Body Studies Group in Performing Arts: preparation, reflection, transformation GECAC/CNPq.Areas of expertise: Arts, Education and Culture, as Maître de Ballet, Choreographer, Body Trainer, Jury, Reviewer and Consultant. Research: the record and memory of professional artistic dance training in Belo Horizonte, MG, the subject of his Post-Doctorate at the Postgraduate Program in Performing Arts, PPGAC-UNIRIO; and the corporal organization and state of presence of the scenic artist, his creation and teaching-learning processes.
Tânia Mara Silva Meireles, Nome Artístico: Tânia Mara Silva. Artista Plástica, Bailarina, Coreógrafa, Maître de Balé, Preparadora Corporal, com continuada experiência em formação artística em Dança e em Preparação Corporal para as Artes Cênicas. Doutorado em Artes e Mestrado em Artes, Programa de Pós-Graduação em Artes PPG-Artes/Escola de Belas Artes, Universidade Federal de Minas Gerais EBA/UFMG. Bacharel em Artes Plásticas, Licenciatura Plena em Desenho e Plástica e Habilitações em Pintura e em Desenho, EBA/UFMG. Professora Adjunta de Estudos Corporais do Departamento de Artes Cênicas, ARC EBA/UFMG. Membro do Colegiado dos Cursos de Teatro. Filiada ao Sindicato dos Artistas Técnicos em Espetáculos e Diversões do Estado de Minas Gerais SATED/MG e à Associação Brasileira de Pesquisa e Pós-Graduação em Artes Cênicas ABRACE. Coordenadora do Grupo de Estudos Corporais em Artes Cênicas: preparação, reflexão, transformação GECAC/CNPq. Áreas de atuação: Artes, Educação e Cultura, nas funções de Maître de Balé, Coreógrafa, Preparadora Corporal, Jurada, Parecerista e Consultora. Pesquisa: o registro e memória da formação de dança artística profissional em Belo Horizonte, MG, tema de seu Pós-Doutorado pelo Programa de Pós-graduação em Artes Cênicas, PPGAC-UNIRIO; e a organização corporal e o estado de presença de artista cênico, seus processos de criação e ensino-aprendizagem.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •