Álvaro Antônio Dal Molin Flores
Graduated in Business Administration - College São Judas Tadeu (1997), MBA specialization in Marketing - Fundação Getúlio Vargas FGV (2003) and Academic Master's in Marketing at Unisinos (2007). He works in strategy and sales with independent professionals and managers of small and medium-sized companies at Agilizare Gestão Empresarial. He has taught at FISMA Faculdade Integrada de Santa Maria since 2012 and coordinated the Management Course from March/2016 to February/2019. He worked from 2001 to 2012 as a professor and coordinated the Bachelor's Degree in Business Administration at Faculdade Luterana São Marcos from December 2008 to January 2012. He worked in Management Course of the College Decision FGV from 2007 to 2016. Worked in the services area (agency and operation of national and international travel). He has experience in the area of Administration in service companies, with an emphasis on Marketing. He is interested in research and guidance on the following topics: Sales (attracting customers), Marketing Management, Relationship Marketing, Knowledge Management, Entrepreneurship.
possui graduação em Administração - Faculdades Ciências Contábeis e Administrativas São Judas Tadeu (1997), especialização MBA em Marketing - Fundação Getúlio Vargas FGV (2003) e Mestrado Acadêmico Marketing na Unisinos (2007). Atua em estratégia de vendas na Agilizare Gestão Empresarial junto a profissionais liberais e gestores de pequenas e médias empresas. Leciona na FISMA Faculdade Integrada de Santa Maria desde 2012 e coordenou o Curso de Administração de março/2016 a fevereiro/2019 desta instituição. Atuou desde 2001 a 2012 como professor titular e coordenou o Curso de Graduação Bacharelado em Administração da Faculdade Luterana São Marcos de dezembro de 2008 a janeiro de 2012. Atuou como docente do Curso de Administração da Faculdade Decision de Negócios de Porto Alegre - Curso com Certificação da FGV do período de 2007 a 2016. Atuou na área de serviços (agenciamento e operação de viagens nacionais e internacionais). Tem experiência na área de Administração em empresas de serviços, com ênfase em Marketing. Possui interesse de pesquisa e orientação nos seguintes temas: Vendas (atração de clientes), Gestão de Marketing, Marketing de Relacionamento, Gestão do Conhecimento, Empreendedorismo.
Áreas De Investigação
- Afiliação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos