Marcus Monteiro Torres

Graduated in Accounting Sciences from the Catholic University of Minas Gerais (1986), degree in Business Administration from the Pontifical Catholic University of Minas Gerais (1987) and master's degree in Production Engineering from the Federal University of Santa Catarina (2002). Is currently marketing expert in the Direct Sales channel - FCA Fiat Chrysler Automobiles, was a teacher hired BI International in Economic Management MBA Mineral Resources in the module Planning and Market Intelligence, the Institute for Technological Education in classroom courses and learning distance in the field of Competitive Intelligence Marketing and Marketing Management MBA, and professor at the Faculty Estacio de Sa, the Administration courses, Marketing and Advertising. It has experience in Administration, with emphasis on business planning and marketing, mainly in the following areas: marketing, geomarketing, sales, retail, competitive intelligence and the Brazilian automotive market segment. Also I work as a consultant in Marketing Management, Brand Management, Market Intelligence, Business Strategy, in areas such as: Legal (Motta Advogados Associados), real estate industry, fashion retail. As one of the last projects, the establishment of the company, brand, business strategy and marketing IMVISTA Real Estate Business Network. As a business owner: Partner Owner of Little Gifts, retail business of small gifts. Socio-owner and founder of 1st business incubator within the UFMG. Founded in June 2000 with support from the Federal University of Minas Gerais and the CIM (Center for Multidisciplinary Hatching), the Mear - Technology, an information technology company focused mainly on the development of internet solutions and e-commerce, currently Norti - Information technology.
Possui graduação em Ciências Contabéis pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1986), graduação em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1987) e mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2002). Atualmente é especialista de marketing no canal Vendas Diretas - FCA Fiat Chrysler Automobiles, fui professor contratado do B.I International no MBA de Gestão Econômica de Recursos Minerais no módulo Planejamento e Inteligência de Mercado, do Instituto de Educação Tecnologica, nos cursos presenciais e no ensino à distância nas matérias de Inteligência Competitiva de Marketing e no MBA de Gestão de Marketing, e professor da Faculdade Estácio de Sá, nos cursos de Administração, Marketing e Publicidade. Possui experiência na área de Administração, com ênfase em planejamento empresarial e marketing, atuando principalmente nos seguintes temas: marketing, geomarketing, vendas, varejo, inteligência competitiva e mercado do segmento automobilístico brasileiro. Também atuo como consultor em Gestão de Marketing, Gestão de Marcas, Inteligência de Mercado, Estratégia Empresarial, em diversas áreas como: Jurídica (Motta Advogados Associados), Setor de imóveis, Varejo de moda. Como um dos últimos projetos, a criação da empresa, marca, estratégia empresarial e de marketing da Rede IMVISTA Negócios Imobiliários. Como empresário: Sócio Proprietário da Little Gifts, empresa de varejo de pequenos presentes. Sócio-Proprietário e fundador da 1ª empresa incubadora dentro da UFMG. Fundada em junho de 2000 com o apoio da Universidade Federal de Minas Gerais e do CIM (Centro de Incubação Multidisciplinar), a Mear ? Informação e tecnologia, uma empresa de tecnologia da informação focada principalmente no desenvolvimento de soluções para internet e e-commerce, atualmente Norti ? tecnologia da Informação.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Identidade
  •