Publicações no BrCris
 

Mauro Venício da Silva Filho

Master in Professional Administration, specialist in Marketing Administration and Bachelor in Social Communication, Advertising and Propaganda. Experience as a consultant at Sebrae Minas and CDL-BH (Research, Communication and Marketing), professor at Fatec Faculty of Technology of Commerce (MBA in Strategic Management of Retail Management of Integrated Communication and Promotion, disciplines Communication, Merchandising and Marketing Strategies ), invited professor of FDC Fundação Dom Cabral (MBA Marketing, Discipline Management of the Promotional Compound), professor at Unilinhares-ES (Post-graduate Marketing Management, Discipline Management of Advertising and Propaganda), professor at Unipac-Vale do Aço Marketing and Business, Digital Communication Management discipline), guest teacher BI (MBA Marketing Digital, Neuromarketing Discipline), Professor at UNI-BH (Post-graduation Marketing and Communication, Discipline Advisory of Integrated Communication), Professor at Estácio (MBA Marketing and Administration, Branding disciplines and Product Portfolio Management and Integrated Communication), Professor at PUC Minas (Graphic Production and Marketing Planning disciplines), professor at the Izabela Hendrix Methodist University Center (Business Communication Management disciplines, Marketing Management and Principles, Sales Marketing and Relationship Marketing, Market Research, Visual Merchandising, Strategic Management and Competitiveness, Innovation and Entrepreneurship, Fundamentals of Scientific Work, Visual Programming, Advertising Topics, Color Psychodynamics, Experimental Project in Advertising and Advertising and Introduction to Advertising and Propaganda), professor of the Faculty of Pythagoras (Advertising, Advertising Management, Basic Advertising, Brand Management, Media Planning), among other activities as a teacher in post-graduate courses and in HEI. Professional performance in national and multinational companies through a 360 ° vision on business management, market oriented and integrated with the strategic objectives of the company, with emphasis on strategic marketing planning; brand management (branding); integrated communication management; development and launch of products; and actions in trade marketing. Current Marketing Advisor at Rede Minas de Televisão as an effective public servant of the State. Diverse professional activities in the private sector as coordinator of activities of social communication, merchandising and commercial promotions; conducting advertising campaigns, institutional communication and events at points of sale; implementation of relationship marketing and market research; use of the various means of communication (conventional and alternative) and expertise in advertising creation, art direction, visual programming and design technology. Expressive results in strategic management and communication planning, marketing, market research and sales and specific teaching in the areas of communication, marketing and merchandising.
Mestre em Administração Profissional, especialista em Administração de Marketing e Bacharel em Comunicação Social, Publicidade e Propaganda. Experiência como consultor do Sebrae Minas e da CDL-BH (Pesquisa, Comunicação e Marketing), professor da Fatec Faculdade de Tecnologia do Comércio (MBA em Gestão Estratégica do Varejo Gestão da Comunicação Integrada e da Promoção, disciplinas Estratégias de Comunicação, Merchandising e Marketing), professor convidado da FDC Fundação Dom Cabral (MBA Marketing, disciplina Gestão do Composto Promocional), professor da Unilinhares-ES (Pós-graduação Gestão de Marketing, disciplina Gestão da Publicidade e Propaganda), professor da Unipac-Vale do Aço (MBA Marketing e Negócios, disciplina Gestão da Comunicação Digital), professor convidado B.I. Internacional (MBA Marketing Digital, disciplina Neuromarketing), professor da UNI-BH (Pós-graduação Marketing e Comunicação, disciplina Assessoria da Comunicação Integrada), professor da Estácio (MBA Marketing e Administração, disciplinas Branding e Gerenciamento do Portfólio de Produtos e Gestão da Comunicação Integrada), professor da PUC Minas (disciplinas Produção Gráfica e Planejamento de Marketing), professor do Centro Universitário Metodista Izabela Hendrix (disciplinas Gerência da Comunicação Empresarial, Gerência e Princípios de Marketing, Gerência de Vendas e Marketing de Relacionamento, Pesquisa de Mercado, Merchandising Visual, Gestão Estratégica e Competitividade, Inovação e Empreendedorismo, Fundamentos do Trabalho Científico, Programação Visual, Tópicos de Publicidade, Psicodinâmica das Cores, Projeto Experimental em Publicidade e Propaganda e Introdução a Publicidade e Propaganda), professor da Faculdade Pitágoras (disciplinas Administração em Publicidade e Propaganda, Comportamento do Consumidor, Composto Mercadológico Promocional, Criação e Produção Publicitária, Direção de Arte, Gerenciamento de Marcas (Branding), Gestão e Planejamento de Mídia, Marketing Digital, Pesquisa de Mercado, Planejamento e Gestão Estratégica, Propaganda Política, Redação Publicitária, Sistema Brasileiro de Comunicação, entre outras atividades como docente em cursos de pós-graduação e em IES. Atuação profissional em empresas nacionais e multinacionais através de uma visão de 360° sobre gestão de negócios, orientada para o mercado e integrada aos objetivos estratégicos da empresa, com ênfase em planejamento estratégico mercadológico; gestão de marca (branding); gestão da comunicação integrada; pesquisa de mercado; desenvolvimento e lançamentos de produtos; e ações em trade marketing. Atual Assessor de Marketing da Rede Minas de Televisão como servidor público efetivo do Estado. Diversas atuações profissionais na iniciativa privada como coordenador de atividades de comunicação social, merchandising e promoções comerciais; realização de campanhas de propaganda, de comunicação institucional e de eventos em pontos de venda; implantação de marketing de relacionamento e pesquisas de mercado; utilização dos diversos meios de comunicação (convencional e alternativo) e expertise em criação publicitária, direção de arte, programação visual e tecnologia de design. Consultor de empresas nas áreas de gestão estratégica e planejamento de comunicação, marketing e pesquisa de mercado, além de palestras gerenciais de comunicação e marketing. Docência em Instituições de Ensino Superior nas áreas de comunicação, marketing e merchandising.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •