He holds a bachelor's degree in History from the Federal University of Amazonas (1998), a Master's degree (2003) and a PhD (2014) in Society and Culture in the Amazonia of the Federal University of Amazonas. State of Amazonas (FAPEAM). He is the author of the book Teaching History, Culture and School Knowledge (Amazonas, 1930-1937). He is currently Professor of Basic, Technical and Technological Education at IFAM Campus Itacoatiara. In addition to being a University Professor (with passages by Uninorte, UFAM and UEA), he was an Effective Professor of the Municipal Secretary of Education of Manaus where he held the position of Director of the Municipal School Júlia Barjona Labre, District Manager East Zone I of SEMED, Municipal Secretary of Education of Manaus, Advisor of Documentation and School Audit Management and History Trainer in the Division of Professional Development of Teaching (DDPM). He has experience in History, with emphasis on Teaching History and History of Education, working mainly in the following subjects: History of Teaching History, Theory and Practice of Teaching History, History of Education, Theory and Methodology of History. It has an ethical commitment to the defense of democracy, the school and its subjects and social transformation through a quality public education, with universal access and free offer.
Sou graduado em História pela Universidade Federal do Amazonas (1998), fiz Mestrado (2003) e Doutorado (2014) em Sociedade e Cultura na Amazônia (PPG da Universidade Federal do Amazonas), contando para realização da pesquisa de doutorado com Bolsa da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Amazonas (FAPEAM). Sou autor do livro História Ensinada, Cultura e Saberes Escolares (Amazonas, 1930-1937). Atuo como Professor de Educação Básica, Técnica e Tecnológica do IFAM. Fui Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Ensino Tecnológico (PPGET) (2021-2023). Sou membro do Comitê de Ética em Pesquisa com Seres Humanos (CEPSH/IFAM). Tenho experiência na área de História, com ênfase em Ensino de História e História da Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: Formação de Professores, História do Ensino de História, História da Educação e do Ensino. Tenho compromisso ético com a defesa da democracia, da escola e seus sujeitos e da transformação social através de uma educação pública de qualidade, com oferta gratuita, acesso universal e permanência garantida