Publicações no BrCris
 

Jadilson Marinho da Silva

Doctor and Master in Education at the Universidad de la Integración de las Américas, specialist in Linguistic and Literary Studies at the Cândido Mendes University, specialist in Teaching Portuguese Language at the Faculty of Educational Sciences, specialist in Brazilian Sign Language, specialist in Clinical and Institutional Psychopedagogy and graduated in Letters - qualification in Portuguese / English and respective Literatures by the Higher Education Center of Vale do São Francisco. He currently works as a thesis and dissertation advisor, in addition, he teaches in Higher Education (undergraduate and graduate) and in High School. He has experience in the area of #8203;#8203;Letters and Education with an emphasis on Brazilian Literature, Comparative Literature, Linguistics, Inclusive Education, assistive technology, teacher training, educational technology, assessment and curriculum.
Possui graduação em Letras pelo Centro de Ensino Superior do Vale do São Francisco (2010), graduação em Pedagogia pela Faculdade Mantenense dos Vales Gerais (2021), especialização em Linguagens, suas Tecnologias e o Mundo do Trabalho pela Universidade Federal do Piauí (2022), especialização em Psicopedagogia Clínica e Institucional (2021), especialização em Língua Brasileira de Sinais (2020), especialização em Estudos Linguísticos e Literários pela Universidade Cândido Mendes (2015), especialização em Ensino de Língua Portuguesa pela Faculdade de Ciências Educacionais (2014), Mestrado (2017) e Doutorado em Ciências da Educação (Diploma reconhecido pela Universidade Federal de Goiás). Integra o Núcleo de Pesquisa em História e Cultura Política, Educação e Diferenças Culturais (Autarquia de Educação Superior de Arcoverde AESA/CESA). Na Educação Superior possui experiência nas áreas de Letras e Educação, com ênfase em Literatura Brasileira, Literatura Comparada, Educação Inclusiva, formação docente, avaliação e currículo.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •  

publicações selecionadas