Professor at the Federal Institute of Rio Grande do Norte. He has a degree in Biological Sciences from the Federal University of Rio Grande do Norte (2005), master's and doctorate in Biochemistry, also from UFRN. Post-doctorate in the PhD Programme in Professional and Technological Education (IFRN) on the topics of bioethics and professional education. He currently works in research projects in the area of #8203;#8203;biology (biochemistry), education (New educational technologies, innovative pedagogical practices) and Bioethics and ethics in research with human beings, In addition to developing extension projects in the area of #8203;#8203;Teacher training. Recently it was awarded by MEC in the Professores do Brasil 2018 award as one of the five best reports of high school experience (Scientific research in the classroom as a practice of learning, innovation and social transformation).
Professor efetivo do Instituto Federal do Rio Grande do Norte e membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Uso Sustentável de Recursos Naturais (PPgUSRN-IFRN). Possui graduação em Ciências Biológicas (Licenciatura e bacharelado) pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2005), mestrado e doutorado em Bioquimica, também pela UFRN. Pós-doutorado no Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional e Tecnológica (IFRN) nas temáticas de bioética e educação profissional. Coordenador do Comitê de Ética em Pesquisa com Seres Humanos do IFRN (CEP-IFRN). Atualmente atua em projetos de pesquisas na área de biologia (bioquímica), educação (Novas tecnologias educacionais, práticas pedagógicas inovadoras), Sustentabilidade (Tecnologias sociais e educação para o desenvolvimento sustentável) e Bioética e ética em pesquisa com seres humanos, além de desenvolver projetos de extensão na área de Formação de professores. Premiado pelo MEC no prêmio Professores do Brasil 2018 como um dos cinco melhores relatos de experiência do ensino médio (A pesquisa científica em sala de aula como prática de aprendizagem, inovação e transformação social).