Publicações no BrCris
 

Betty Carakushansky Wainstock

Educational Background: PHD in cultural studies, Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). Doctor of Psychology from PUC-Rio in the area of technology, communication and subjectivity. Dissertation available at: http://www2.dbd.puc-rio.br/pergamum/tesesabertas/0912872_2013_completo.pdf Degree in psychology, Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). International Coaching license from the Integrated Coaching Institute. Trained in communication planning in Venezuela and in the US (Human Future Development course by McCann Worldwide in Miami and internship at McCann Worldwide in New York). Academic Background: Professor at the School of Advertising & Marketing (ESPM-RJ- Brazil), courses: Interpersonal Skills and Negotiation "In Company" at Petrobras Professor of undergraduate and graduate courses: Market Research in the Bootcamp Miami/AD School, Communication as a Strategic Factor, Integrated Communication, Market Research, Consumer Behavior, Metrics, Communication Planning, and Negotiation and Leadership Techniques. Researcher at NUPES- Universidade Federal de Juiz de Fora. Experience in the Market: Market Research Director of my own company: Ideia Consumer Insights Research Institute, in Brazil (www.ideiaconsumerinsights.com.br), which serves clients in communication and entertainment, food and beverages, shopping malls, energy, and education, among other sectors. Provided services for clients with international projects in Portugal and Russia. Market Research Director at Contemporânea (Havas Worldwide- Brazil), where I worked for 10 years and implemented my own research tools to diagnose scenarios, define SWOT analysis for clients and their competition, and direct communication strategies. Coordinated research in 8 countries across Latin America: Bolivia, Chile, Colombia, Paraguay, Uruguay, Peru, Venezuela, and Argentina. Market Research Director at AW/Nazca Saatchi & Saatchi (Venezuela). Market Research Manager at Omni (Venezuela). Currently, columnist for the website Mundo do Marketing, where I write articles about market research. Awards: Honored teacher, at two graduation ceremonies for graduate classes at ESPM. "Highlighted Planning & Research Professional" award from ABP (Brazilian Association of Advertising). "Optimist of the Year" award from the AW Saatchi & Saatchi agency (Venezuela). "Omni Prospect: Professional Spotlight" award from the Omni Consórcio Comunicacional agency (Venezuela). Nominated 4 times as the "Best Recruiting and Selection Consultant" ? a monthly award from the Catho Group granted throughout the year.
Formação acadêmica: Pós- Doutora em Estudos Culturais pela UFRJ (Universidade Federal do Rio de Janeiro). Doutora em Psicologia na área de Tecnologia, Comunicação e Subjetividade pela PUC Rio. Link da tese: http://www2.dbd.puc-rio.br/pergamum/tesesabertas/0912872_2013_completo.pdf Psicóloga formada pela UFRJ ? Universidade Federal do Rio de Janeiro. Possui licença internacional em Coaching pelo Integrated Coaching Institute. Realizou treinamento em Planejamento de comunicação na Venezuela e nos EUA (Human Future Development pela McCann em Miami e treinamento na McCann de N.Y.). Experiência acadêmica: Professora da Escola Superior de Propaganda & Marketing (ESPM-Rio) do curso de Consumer Insights e Cool Hunting, Negociação e Tomada de Decisão, Liderança e Inteligência Emocional e Life Lab de Propósito & Carreira, Liderança e Comportamento em relação à Finanças, Life Lab de Liderança, Life Lab de Propósito e Carreira, Life Lab de Comportamento em Finanças. Através da ESPM ministra palestras de orientação de carreira para alunos do ensino médio em diversas escolas do RJ. Foi professora na ESPM dos cursos ?In Company? da Petrobras e Transpetro, lecionando temas relacionados a Comunicação, Competências Interpessoais, Liderança e Negociação. Foi professora de graduação e pós graduação das disciplinas: Pesquisa de mercado no Bootcamp Miami/ AD School, Comunicação como fator estratégico, Comunicação Integrada, Pesquisa de mercado, Comportamento do consumidor, Métricas, Planejamento de comunicação, Consumer Insights e Técnicas de negociação e Liderança. Pesquisadora convidada pelo NUPES - Universidade Federal de Juiz de Fora Experiência de mercado: É Diretora de Pesquisa do Instituto de Pesquisa Ideia Consumer Insights (www.ideiaconsumerinsights.com.br), atendendo clientes no setor de Comunicação e entretenimento, Alimentos e bebidas, Shoppings, Energia, Educação, entre outros. Foi Diretora de Pesquisa e Planejamento da Contemporânea onde atuou durante 10 anos e implementou ferramentas próprias de pesquisa para diagnosticar cenários, definir a análise SWOT dos clientes e sua concorrência e orientar as estratégias de comunicação. Coordenou pesquisas em 8 países da América Latina: Bolívia, Chile, Colômbia, Paraguai, Uruguai, Peru, Venezuela e Argentina. Foi Diretora de Pesquisa e Planejamento da AW/ Nazca Saatchi & Saatchi (Venezuela). Foi Gerente de Pesquisa e Planejamento da Omni (Venezuela). É colunista do site Mundo do Marketing onde escreve artigos sobre pesquisa de mercado. Prêmios: Professora homenageada em duas formaturas das turmas de pós graduação da ESPM. Prêmio ?Destaque Profissional de Planejamento & Pesquisa? concedido pela ABP (Associação Brasileira de Propaganda). Prêmio ?La Optimista Del Año? ? Agência de Publicidade AW Saatchi & Saatchi (Venezuela). Prêmio ?Prospecto Omni ? Destaque Profissional? ? Agência de Publicidade Omni Consórcio Comunicacional (Venezuela). Nomeada 4 vezes a ?Melhor Consultora de Recrutamento e Seleção? ? Grupo Catho ? Premiação Mensal, concedida ao longo do ano.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •