Publicações no BrCris
 

Denise da Vinha Ricieri

Denise da Vinha Ricieri is a physiotherapist, Master in Cardiorespiratory Physiotherapy, PhD in Child and Adolescent Health (UFPR) and Post-Doctorate in Biomedical Engineering (UTFPR), where she develops research in the area of INTEGRATED TECHNOLOGIES FOR MOTION ANALYSIS. Her scientific production focuses on the area of clinical and functional kinematic analysis of human movements, in which she has developed processes and techniques for kinematic evaluations in healthcare environments (BIOPHOTOGRAMETRIA ©). It articulates itself in a multiprofessional way in a productive way, mainly in the areas of ENGINEERING, PHYSIOTHERAPY and PHYSICAL EDUCATION. In recent years, she has brought together all of her experience as a teacher and as an evaluator of courses and HEIs (Inep / MEC) to develop and lead training and specialized teacher training in HIGH PERFORMANCE TEACHING PRACTICES, TRAINING BY COMPETENCIES and NEURODIDATICS. Her most frequent areas of intellectual and technical production, in all the scope of his expertise, are related to the terms: Design Thinking for Education, Learning Processes, Active Methodologies, CONCEPT 5 TEACHER, Biophotogrammetry, Movement Analysis, Clinical Biomechanics, Technologies in Physiotherapy.
Denise da Vinha Ricieri é fisioterapeuta, Mestre em Fisioterapia Cardiorrespiratória, Doutora em Saúde da Criança e do Adolescente (UFPR) e Pós-Doutora na linha de Engenharia Biomédica (UTFPR), onde desenvolve pesquisas na área de TECNOLOGIAS INTEGRADAS PARA ANÁLISE DE MOVIMENTO. Sua produção científica tem foco na área de análise cinemática clínica e funcional de movimentos humanos, na qual desenvolveu processos e técnicas para avaliações cinemáticas em ambientes de atenção à saúde (BIOFOTOGRAMETRIA©). Articula-se multiprofissionalmente de modo produtivo principalmente nas áreas de ENGENHARIAS, FISIOTERAPIA e EDUCAÇÃO FÍSICA. Nos últimos anos convergiu toda experiência docente e de avaliadora de cursos e IES (Inep/MEC) para desenvolver e liderar formações e capacitações docente especializadas em PRÁTICAS DOCENTES DE ALTO DESEMPENHO, FORMAÇÃO POR COMPETÊNCIAS e NEURODIDÁTICA. Suas áreas mais freqüentes de produção intelectual e técnica, em toda abrangência de sua expertise, relaciona-se aos termos: Design Thinking for Education, Processos de Aprendizagem, Metodologias Ativas, DOCENTE CONCEITO 5, Biofotogrametria, Análise do Movimento, Biomecânica Clínica, Tecnologias em Fisioterapia.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •