Daniel Perseguim is media designer and works with creation and research in the fields of art, education, technology and politics.
Researcher associated with the research group Mobilities, social ties and territory (MOVITE-UFU), he is editor of academic journals and organizer of scientific events, including the International Forum Fontié Ki Kwaze - Crossed Borders.
M.A. under the guidance of Prof. Dr. Artur Matuck in the research line "Production and Circulation of Art" of the Inter-Graduate Program in Aesthetics and Art History (PGEHA-USP); and a bachelor's degree in social communication / journalism from Faculdade Cásper Líbero (2010), having attended Social Sciences (FFLCH-USP).
He works with direction, scriptwriting, photography and audiovisual editing and has extensive educational experience, teaching disciplines and developing educational projects and programs with digital resources for technical and artistic learning.
Possui bacharelado em comunicação social com habilitação em jornalismo pela Faculdade Cásper Líbero (2010), tendo frequentado também o curso de graduação em Ciências Sociais na (FFLCH-USP). Desenvolveu pesquisa de Mestrado em Artes (2020) pelo Programa de Pós-Graduação Interunidades em Estética e História da Arte (PGEHA-USP) sob a orientação do Prof. Dr. Artur Matuck, com a dissertação ?Plataformização cultural: estratégias de mídia-design para o ensino audiovisual?.
Pesquisador associado ao grupo de pesquisa Mobilidades, Vínculos Sociais e Território (MOVITE-UFU), é editor de periódicos acadêmicos e organizador do Fórum Internacional Fronteiras Cruzadas - Fontié Ki Kwaze. Foi professor e coordenador do Instituto Criar, de TV Cinema e Novas Mídias, onde lecionou disciplinas de fotografia e roteiro; e desenvolveu projetos e programas educacionais a partir de estratégias digitais. Atualmente exerce atividade profissional nos campos de arte, educação e tecnologia como mídia-designer, diretor, fotógrafo e editor, tendo sido premiado pelo roteiro do filme Se Eu Demorar Uns Meses (Webdoc - Projeto Rumos Itaú, 2015).