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Marlon Sandro Lesnieski

Doctoral student in Education at the University of Western Santa Catarina - UNOESC (PROSUC/CAPES scholarship holder, in Modality II). Master in Communication Sciences from the University of Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS, 2012). Specialist in Creation and Production in Communication by UNOESC (2009). Bachelor in Social Communication from UNOESC (2007). Degree in History (UNIASSELVI, 2022). Member of the Higher Education Studies and Research Group of the Southern Region - GEPES Sul, headquartered at UNOESC and linked to the International Higher Education Studies and Research Group - GIEPES-UNICAMP. He served as a professor in the Advertising and Propaganda course at Unoesc (2012-2020) and in other courses in the area of ​​social sciences and education. Editor of the Electronic Annals of Social Communication (2017-2020). Researcher of the Ibero-American Network for Studies and Research in Higher Education Policies and Processes - RIEPPES, articulated with UNICAMP's GIEPES Network and one of the sponsors of the International Journal of Higher Education - RIESup of the Faculty of Education at UNICAMP. Marketing and Digital Communication Editor of the International Journal of Higher Education - RIESup- UNICAMP (QUALIS A3). He is currently a professor of courses in the area of ​​Management and Business at the National Commercial Learning Service SENAC - SC.
Doutorando em Educação pela Universidade do Oeste de Santa Catarina - UNOESC (Bolsista PROSUC/CAPES, na Modalidade II). Mestre em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS, 2012). Especialista em Criação e Produção em Comunicação pela UNOESC (2009). Bacharel em Comunicação Social pela UNOESC (2007). Licenciado em História (UNIASSELVI, 2022). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas de Educação Superior da Região Sul - GEPES Sul, sediado na UNOESC e vinculado ao Grupo Internacional de Estudos e Pesquisas em Educação Superior - GIEPES- UNICAMP. Atuou como professor no curso de Publicidade e Propaganda da Unoesc (2012-2020) e em outros cursos da área de ciências sociais e da educação. Editor dos Anais Eletrônicos de Comunicação Social (2017-2020). Pesquisador da Rede Ibero-americana de Estudos e Pesquisas em Políticas e Processos de Educação Superior - RIEPPES, articulada a Rede GIEPES da UNICAMP e uma das patrocinadoras da Revista Internacional de Educação Superior - RIESup da Faculdade de Educação da UNICAMP. Editor de Marketing e Comunicação Digital da Revista Internacional de Educação Superior - RIESup- UNICAMP (QUALIS A3). Atualmente é professor dos cursos da área de Gestão e Negócios do Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial SENAC - SC.

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