Diego Maciel Lima
Doctoral student with a CAPES scholarship in Psychology, in the line of Neuropsychological Assessment and Rehabilitation at the Federal University of Paraná (2022-2026), master's degree in Psychology (2016) at the Federal University of Paraná and undergraduate degree in Psychology at the Federal University of Paraná (2013). Specialist in Clinical Neuropsychology by the Instituto Paranaense de Terapias Cognitivas (IPTC) (2017) and in Schema Therapy by the Instituto Paranaense de Terapias Cognitivas (IPTC) (2022). He is certified by the Brazilian Society of Neuropsychology as a Level 2 Researcher - 2016 edition. He was a professor in the undergraduate Psychology course at UniSociesc (2019-2020) and UniCuritiba (2021-2022) in the disciplines of neuroscience of behavior, psychopharmacology, psychological assessment, basic psychological processes, psychopathological processes, behavior analysis and modification, and developmental psychology. He has clinical experience as a tutor with children with down syndrome and autism in the school context (2017), development of study habits in students, clinic experience in Cognitive-Behavioral Therapy and Schema Therapy and in Neuropsychological Assessment and Rehabilitation of children, adolescents and adults. She worked with children with cerebral palsy, epilepsy, intellectual disability and ADHD in the Center for Neuropediatrics (CENEP-HC) between 2010 and 2016, in the Center for Rehabilitation and Interdisciplinary (CEREI) in 2017 in a vocational guidance program for adults with Acquired Brain Injury. Currently, he works in the clinical context in neuropsychological assessment and intervention with adults with ADHD. Areas of interest: Neuropsychological Assessment and Rehabilitation, Acquired Brain Injury, ADHD, Tuberous Sclerosis Complex, Schema Therapy, Career Counseling.
Doutorando bolsista pela CAPES em Psicologia, na linha de Avaliação e Reabilitação Neuropsicológica na Universidade Federal do Paraná (2022-2026), mestre em Psicologia (2016) pela Universidade Federal do Paraná e graduação em Psicologia pela Universidade Federal do Paraná (2013). Especialista em Neuropsicologia Clínica pelo Instituto Paranaense de Terapias Cognitivas (IPTC) (2017) e em Terapia do Esquema pelo Instituto Paranaense de Terapias Cognitivas (IPTC) (2022). Possui certificado pela Sociedade Brasileira de Neuropsicologia como Pesquisador Nível 2 - edição 2016. Foi docente em na graduação do curso de Psicologia na UniSociesc (2019-2020) e UniCuritiba (2021-2022) nas disciplinas de neurociências do comportamento, psicofarmacologia, avaliação psicológica, processos psicológicos básicos, processos psicopatológicos, análise e modificação do comportamento e psicologia do desenvolvimento. Tem experiência clínica como tutor com crianças com síndrome de down e autismo no contexto escolar (2017), desenvolvimento de hábitos de estudos em estudantes, experiência da clínica em Terapia Cognitivo-comportamental e Terapia dos Esquemas e em Avaliação e Reabilitação Neuropsicológica de crianças, adolescentes e adultos. Trabalhou com crianças com paralisia cerebral, epilepsia, deficiência intelectual e TDAH no Centro de Neuropediatria (CENEP-HC) entre 2010 e 2016, no Centro de Reabilitação e Interdisciplinaridade (CEREI) em 2017 em programa de orientação vocacional para adultos com Lesão Encefálica Adquirida. Atualmente, atua no contexto clínico na avaliação neuropsicológica e intervenção com adultos com TDAH. Áreas de interesse: Avaliação e Reabilitação Neuropsicológica, Lesão Encefálica Adquirida, TDAH, Complexo da Esclerose Tuberosa, Terapia dos esquemas, Aconselhamento de carreira.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
