Publicações no BrCris
 

Alexandre Schirmer Kieling

ASK has completed a Post Doctorate in Communication research (UNB - Universidade de Brasília, 2020), has a degree in Social Communication from the Federal University of Santa Maria (1985), specialization in cinema and TV (2000), master's degree (2004) and doctorate (2009) in Communication Sciences by the University of Vale do Rio dos Sinos. He developed a research on interactivity on TV, having done a doctoral internship at the Sorbonne Nouvelle Paris 3, in France, under the guidance of Professor François Jost. He is a professor in the Professional Master's Program Innovation in Communication and Creative Economy. and the Communication Degree at the Catholic University of Brasília. He coordinates the Lato Sensu Narrative Transmedia Postgraduate Program at the same institution. He has experience in production and management of audiovisual production, especially on television. He works and researches with emphasis on the following themes: digitalization of the media, digital TV, Brazilian television, interactivity, narratology, audiovisual content, digital content. Coordinates the Research Group that studies Digital and Interactive content.
Fez Pós-Doutorado em Comunicação ( UNB - Universidade de Brasília, 2020), possui graduação em Comunicação Social pela Universidade Federal de Santa Maria (1985), especialização em cinema e TV (2000) mestrado (2004) e doutorado (2009) em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Desenvolveu uma pesquisa sobre interatividade na TV, tendo feito estágio doutoral na Sorbonne Nouvelle Paris 3 , na França, sob a orientação do Professor François Jost. É professor do Programa de Mestrado Profissional Inovação em Comunicação e Economia Criativa. e da Graduação em Comunicação da Universidade Católica de Brasília. Coordena a Pós-Graduação Lato Sensu Narrativa Transmídia da mesma instituição. Tem experiência em produção e gestão de realização audiovisual, especialmente em televisão. Atua e pesquisa com ênfase nos seguintes temas: digitalização das mídias, TV digital, televisão brasileira, interatividade, narratologia, conteúdos audiovisuais, conteúdos digitais. Coordena o Grupo de Pesquisa que estuda os conteúdos Digitais e Interativos. Atualmente coordena estudos em Economia Criativa, particularmente uma investigação que busca um panorama das atividades criativas no Distrito Federal. É também coordenador da Agência de Pesquisa e Desenvolvimento da UCB.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •