Publicações no BrCris
 

TIAGO THOMPSEN PRIMO

After completing my PhD in 2012, I worked for four years in the research and development team at the Samsung Brazil Research Center, where I worked on a project titled "Ecosystem for Digital Education." During this period, I had the privilege of developing intelligent technologies to support teaching and learning processes in schools with limited internet access (Manaus Region and Campinas Periphery). Additionally, I participated in mentoring activities in Samsung's startup program, assisting education and social impact-focused startups in developing their products. I also collaborated with researchers from South Korea and several Brazilian universities through research and innovation projects in educational technologies. This experience allowed for a broad immersion in the difficulties and challenges related to the use of technology in public schools, as well as recognizing the value and importance of a technological solution for social good.After this period, I chose to return to the academic environment as a permanent faculty member at the Federal University of Pelotas. Since 2017, I have been involved in teaching, research, extension, and innovation projects. The industry experience I gained enabled me to identify and learn about the importance of collaboration through strategic partnerships. Among them, I highlight my strong collaboration with the Municipal Department of Education of Pelotas, the State Department of Education of Rio Grande do Sul, Pelotas Technological Park, and various other partners who share the goal of a fair and equal education, combining efforts to transform how we encourage knowledge construction by students.Throughout my career, I also emphasize my role as the deputy coordinator of the Special Commission on Informatics in Education (2020-2021), Associate Editor of the Brazilian Journal of Informatics in Education (2019-2021), founding partner of Startup Elimu (2018), founding partner of Startup OPenSense (from which I liquidated my participation in 2019), technical director of Pelotas Technological Park, and coordinator of Criar Lab at Pelotas Technological Park. It is clear to me that my professional life goal is to leave a legacy related to the production of scientifically proven technologies and processes that can be disseminated in elementary and higher education networks, generating social impact.
Após a conclusão do meu doutorado em 2012 atuei durante quatro anos na equipe de pesquisa e desenvolvimento do centro de pesquisas da Samsung Brasil, onde trabalhei em um projeto intitulado "Ecossistema para Educação Digital". Nesse período, teve o privilégio de desenvolver tecnologias inteligentes para apoiar os processos de ensino e aprendizagem em escolas com reduzido acesso à internet (Região de Manaus e Periferia de Campinas). Além disso, participei de atividades de mentoria no programa de startups da Samsung auxiliando startups voltadas à educação e impacto social a desenvolverem seus produtos. Além disso, colaborei com pesquisadores da Coreia e diversas universidades brasileiras por meio de projetos de pesquisa e inovação em tecnologias educacionais. Essa experiência permitiu uma imersão ampla nas dificuldades e desafios relacionados à utilização de tecnologias em escolas públicas, bem como a perceber o valor e a importância de uma solução tecnológica para o bem social.Após esse período, optei por retornar ao ambiente acadêmico como docente permanente na Universidade Federal de Pelotas. Desde 2017 tenho me envolvido em projetos de ensino, pesquisa, extensão e inovação. A experiência adquirida na indústria me possibilitou identificar e aprender sobre a importância da colaboração através de parceiros estratégicos, dentre elas, ressalto a minha forte colaboração com Secretaria Municipal de Educação de Pelotas, Secretaria Estadual de Educação do RS, Pelotas Parque Tecnológico e diversos outros parceiros que compartilham o objetivo de uma educação justa e igualitária, unindo esforços para transformar a forma como estimulamos a construção do conhecimento por parte dos alunos.Durante minha carreira, destaco também minha atuação como coordenador adjunto da Comissão Especial de Informática na Educação (2020-2021), Editor Associado da Revista Brasileira de Informática na Educação (2019-2021), sócio fundador da Startup Elimu, (2018), sócio fundador da Startup OPenSense (da qual liquidei minha participação em 2019), diretor técnico do Pelotas Parque Tecnológico4 e coordenador do Criar Lab, junto ao Pelotas Parque Tecnológico. Tenho bem claro que o meu objetivo profissional de vida é deixar um legado relacionado à produção de tecnologias e processos cientificamente comprovados que sejam disseminados nas redes de ensino básico e superior gerando impacto social.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Serviço
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •