Master in Law from the Pontifical Catholic University of Minas Gerais (2002), lato sensu postgraduate course in Neuroscience and Education: Neurophysiological foundations of learning by the Institute of Continuing Education at PUC MInas (2019), lato sensu postgraduate course in Neuroscience and learning by Pedagogical Institute of Minas Gerais (2019), lato sensu postgraduate course in Domestic Violence against Children and Adolescents by the Child Studies Laboratory of the University of São Paulo (USP, 1997), degree in Law by the Vianna Júnior Institute of Legal and Social Sciences (2000) and degree in History from the Federal University of Juiz de Fora (1989), Training course in mediation, theoretical module of 40h / class and supervised internship attested by the Permanent Center for Consensual Conflict Resolution Methods - NUPEMEC of the Court of Justice Minas Gerais (2016). She is currently Assistant Professor IV of the Law Course of the Pontifical Catholic University of Minas Gerais, where she teaches the subjects Supervised Internship I, II and III of conflict mediation in the Legal Aid Service. Has experience in Legal Teaching, Coordination of Undergraduate Law and Postgraduate Law. She is the author of the book High Performance Students, which deals with the study habits and learning strategies of high academic students. From 2016 to 2020, the Coordinator of the Student Support Center of the Law Course at PUC Minas Contagem, with the objective of using study techniques and learning strategy to students who wish to optimize their academic performance.
Mestra em Direito pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2002), pós-graduação lato sensu em Neurociência e Educação: Bases neurofisiológicas do aprendizado pelo Instituto de Educação continuada da PUC MInas (2019), pós graduação lato sensu em Neurociência e aprendizagem pelo Instituto Pedagógico de Minas Gerais (2019), pós-graduação lato sensu em Violência Doméstica contra Criança e Adolescente pelo Laboratório de Estudos da Criança da Universidade de São Paulo (USP, 1997), graduação em Direito pelo Instituto de Ciências Jurídicas e Sociais Vianna Júnior (2000) e graduação em História pela Universidade Federal de Juiz de Fora (1989), Curso de capacitação em mediação, módulo teórico de 40h/aula e Estágio supervisionado atestado pelo Núcleo Permanente de Métodos Consensuais de Solução de Conflitos - NUPEMEC do Tribunal de Justiça de Minas Gerais (2016). Atualmente é Professora Assistente IV do Curso de Direito da Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (Coração Eucarístico e Contagem), onde leciona as disciplinas Estágio Supervisionado I, II e III de mediação de conflitos no Serviço de Assistência Judiciária. Tem experiência em Magistério Jurídico, em Coordenação de Curso de Graduação em Direito e Pós-Graduação em Direito. É autora do livro Estudantes de Alto Desempenho, que trata dos hábitos de estudo e das estratégias de aprendizagem de estudantes de alto aproveitamento acadêmico. De 2016 a 2020, Coordenadora do Núcleo de Apoio ao Estudante do Curso de Direito da PUC Minas Contagem, com objetivo de ensinar técnicas de estudo e estratégias de aprendizagem aos estudantes que desejam otimizar seu desempenho acadêmico.