Publicações no BrCris
 

Camilo Albuquerque de Braz

Camilo Braz is Associate Professor III of Anthropology, professor of the Graduate Program in Social Anthropology (PPGAS) and the Graduate Program in Sociology (PPGS), at the Faculty of Social Sciences (FCS) of the Federal University of Goiás (UFG ). He is currently Research Coordinator at FCS/UFG. He was coordinator (2015-2016) and deputy coordinator (2021-2022) of PPGAS/UFG. He is currently a CNPq Research Productivity Scholar level 2. He is editor of the Revista Sociedade e Cultura (UFG) and was an associate editor of the Brazilian Journal of Social Sciences (RBCS). He is an effective member of the Brazilian Association of Anthropology (ABA), having served on its Board (2021-2022), Scientific Council (2016-2020), Scientific Communication and Dissemination Committee (2021-2022). In the current management (2023-2024), he serves on the Gender and Sexuality Committee, of which he was vice-coordinator in the 2015-2016 biennium, and also on the Anthropology and Health Committee. He is coordinator of CORPORA - Center for Anthropology of the Body, Perception and Health and researcher at Ser-Tão, Center for Teaching, Extension and Research in Gender and Sexuality, at UFG. He holds a degree in Social Sciences (Anthropology), a Master's in Social Anthropology and a PhD in Social Sciences from the State University of Campinas (UNICAMP), with a doctoral internship at the Universidad Complutense de Madrid (UCM). He held a postdoctoral degree in Social Sciences at the University of Buenos Aires (UBA). He is a member of the Red del Laboratorio Iberoamericano para estudio Sociohistórica de las Sexualidades (RED LIESS). He was a member of the Special Advisory Group of the International Relations Board of CAPES. He is an ad hoc reviewer for Fapesp (Foundation for Research Support of the State of São Paulo), CAPES, CNPq and various scientific journals. Has experience in the areas of Anthropology and Sociology, working mainly on the following topics: Urban Anthropology, Body, Health, Gender, Sexuality.
Camilo Braz é Professor Associado III de Antropologia, docente do Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social (PPGAS) e do Programa de Pós-Graduação em Sociologia (PPGS), na Faculdade de Ciências Sociais (FCS) da Universidade Federal de Goiás (UFG). Atualmente é Coordenador de Pesquisa da FCS/UFG. Foi coordenador (2015-2016) e vice-coordenador (2021-2022) do PPGAS/UFG. Atualmente é Bolsista de Produtividade em Pesquisa nível 2 do CNPq. É editor da Revista Sociedade e Cultura (UFG) e foi editor associado da Revista Brasileira de Ciências Sociais (RBCS). É membro efetivo da Associação Brasileira de Antropologia (ABA), tendo atuado em sua Diretoria (2021-2022), Conselho Científico (2016-2020), Comitê de Comunicação e Divulgação Científica (2021-2022). Na atual gestão (2023-2024), atua no Comitê de Gênero e Sexualidade, do qual foi vice-coordenador no biênio 2015-2016 e também no Comitê de Antropologia e Saúde. É coordenador do CORPORA - Núcleo de Antropologia do Corpo, da Percepção e da Saúde e pesquisador do Ser-Tão, Núcleo de Ensino, Extensão e Pesquisa em Gênero e Sexualidade, da UFG. É graduado em Ciências Sociais (Antropologia), mestre em Antropologia Social e doutor em Ciências Sociais pela Universidade Estadual de Campinas(UNICAMP), com estágio de doutorado na Universidad Complutense de Madrid (UCM). Realizou pós-doutorado em Ciências Sociais pela Universidad de Buenos Aires (UBA). É membro da Red del Laboratorio Iberoamericano para el Estudio Sociohistórico de las Sexualidades (RED LIESS). Foi membro do Grupo Assessor Especial da Diretoria de Relações Internacionais da CAPES. É parecerista ad hoc da Fapesp (Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo), da CAPES, do CNPq e de variados periódicos científicos. Tem experiência nas áreas de Antropologia e Sociologia, atuando principalmente nos seguintes temas: Antropologia Urbana, Corpo, Saúde, Gênero, Sexualidade.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •