Anita Cavaleiro is an educator, illustrator and researcher. She has a Master?s Degree in Visual Arts at ECA ? Escola de Comunicações e Artes (School of Communications and Arts) at USP (2014-2016), in which she developed the research ?Sobre jogos e não-jogos: um estudo sobre curadoria de jogos digitais experimentais? (On games and not-games: a study on curating experimental digital games), with a FAPESP scholarship. Bachelor's Degree in Visual Arts from the IA ? Instituto de Artes (Institute of Arts) at UNESP (2008?2012), where she did Scientific Initiation with a CNPq scholarship. She was a professor in Digital Games Technology undergrad course at the University Center of Faculdades Metropolitanas Unidas - FMU (2018-2020), teaching the subjects of Introduction to Game Design, Game Art, Game Narrative, Storyboard and Audiovisual Language and New Trends in Digital Games. She has experience teaching Engagement and Gamification class, in postgraduate studies in UX-User Experience, at IED-European Institute of Design (2018 ? 2019) and in Digital Games Curatorship, at FILE ? International Electronic Language Festival (2013 -2015). She currently works as a Technology and Arts Educator at Sesc, at the 24 de Maio (2017-current) and Campinas (2015 ? 2017) units, teaching courses and workshops in digital games, interactive narratives, graphic arts, traditional and digital illustration and digital manufacturing (3D printer and laser cutting).
Anita Cavaleiro é educadora, ilustradora e pesquisadora. Mestra em Artes Visuais pela ECA - Escola de Comunicações e Artes da USP (2014-2016), na qual desenvolveu a pesquisa ?Sobre jogos e não-jogos: um estudo sobre curadoria de jogos digitais experimentais?, com bolsa FAPESP. Bacharela em Artes Visuais pelo IA - Instituto de Artes da UNESP (2008?2012), onde fez Iniciação Científica com bolsa CNPq. Foi docente no curso superior de Tecnologia em Jogos Digitais do Centro Universitário das Faculdades Metropolitanas Unidas ? FMU (2018?2020), lecionando as disciplinas de Introdução ao Game Design, Game Art, Roteirização de Jogos Digitais, Storyboard e Linguagem Audiovisual e Novas Tendências em Jogos Digitais. Tem experiência em docência na disciplina Engajamento e Gamification, na pós-graduação em UX - User Experience, no IED - Istituto Europeu di Design (2018 ? 2019) e em Curadoria de Jogos Digitais, no FILE ? Festival Internacional de Linguagem Eletrônica (2013-2015). Trabalha atualmente como Educadora de Tecnologias e Artes no Sesc, nas unidades 24 de Maio (2017-atual) e Campinas (2015 ? 2017), ministrando cursos e oficinas nas áreas de jogos digitais, narrativas interativas, artes gráficas, ilustração tradicional e digital e fabricação digital (impressora 3D e corte a laser).