Virginia Visconde Brasil
Full Professor at the Nursing Faculty of the Federal University of Goiás.
Nursing Graduation at Federal University of Goias (1983), Master and Doctorate in Nursing School of São Paulo University (1996 / 2001).
Dean of the Faculty of Nursing of the Federal University of Goiás (2014 - 2018). Member of the UFG Ethics Committee since 2018.
Has experience in nursing research areas - quality of life, health literacy, intensive care unity, family care, emergency, cardiology and cardiac pacemaker.
She joined the Diagnosis Development Committee of NANDA International (2012-2016). She is the leader of the Center for Studies on Care and Life Paradigms (NEPAQ) of the Faculty of Nursing / UFG; she is member of the Goiana Network of Quality of Life and the Multiprofessional Group of Studies on Quality of Life / UFG; also is member of the International Society for Quality of Life Research (ISOQOL).
She is currently Coordinator of the Brazilian Network for Health Literacy (REBRALS) and integrates the International Health Literacy Association.
Professora Titular da Faculdade de Enfermagem da Universidade Federal de Goiás. Doutorado e Mestrado em Enfermagem na Universidade de São Paulo (1996-2001). Graduação e Licenciatura em Enfermagem na Universidade Federal de Goiás - UFG (1983).
Docente na Graduação e Pós-Graduação Lato e Stricto Sensu (Mestrado e Doutorado).
Diretora da Faculdade de Enfermagem da Universidade Federal de Goiás (2014-2018).
Coordenadora da Rede Brasileira de Letramento em Saúde (REBRALS) Gestão 2019 - 2021 e 2021-2023.
Experiência na área de Enfermagem, com ênfase em Enfermagem em Terapia Intensiva e Emergência.
Pesquisadora principalmente nos temas relacionados à saúde do adulto: letramento em saúde, qualidade de vida e saúde, unidade de terapia intensiva, cardiologia, emergência.
Líder do Núcleo de Estudos em Paradigmas Assistenciais e Qualidade de Vida (NEPAQ) da Faculdade de Enfermagem / UFG.
Membro do Diagnosis Development Committee da NANDA International (2012 -2016), da International Society for Quality of Life Research (ISOQOL) e da International Health Literacy Association (IHLA).
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos