Publicações no BrCris
 

Danielle de Farias Tavares Ferreira

Master in Education (PPGEdu/UFPE), Specialist in Institutional Psychopedagogy (FACOL), graduated in Pedagogy (UFPE) and in Letters from the Centro Universitário Internacional do Paraná. She was a teacher of pedagogical disciplines through Distance Education (EAD) in technical courses (CODAI/UFRPE), undergraduate courses (UFRPE and IFPE) and specialization courses in Professional, Scientific and Technological Education (IFPE). She was also a mediator teacher in the area of #8203;#8203;Portuguese Language in professional qualification courses in the form of Initial and Continuing Training (FIC) linked to PRONATEC. He also served as a professor at the Faculty of Human and Applied Social Sciences of Cabo de Santo Agostinho (FACHUCA) in the Pedagogy course. She was also a teacher in the early years of Elementary School from 2010 to 2019. She has taken the position of Technician in Educational Affairs at IFPE since 2015 and was in the role of Teaching Development Coordinator at IFPE-Campus Ipojuca between 2015 and 2020, as well as how he coordinated the Center for Studies in Gender and Diversity (2016-2020) on this same campus. She is currently a doctoral student in Education at UFPE and teaches Languages #8203;#8203;and their technologies in high school classes. His studies in the area focus on the following topics: Education Management, Educational Policies, Affirmative Action Policies, Youth(s), Gender, Professional Education, Integral Education and Critical Discourse Analysis.
Mestra em Educação (PPGEdu/UFPE), Especialista em Psicopedagogia Institucional (FACOL), graduada em Pedagogia (UFPE) e em Letras pelo Centro Universitário Internacional do Paraná. Foi professora de disciplinas pedagógicas pela modalidade de Educação à Distância(EAD) em cursos técnicos (CODAI/UFRPE), de graduação(UFRPE e IFPE) e de Especialização em Educação Profissional, Científica e Tecnológica (IFPE). Foi ainda professora mediadora na área de Língua Portuguesa em cursos de qualificação profissional na modalidade de Formação Inicial e Continuada (FIC) vinculados ao PRONATEC. Também atuou como docente da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais Aplicadas do Cabo de Santo Agostinho (FACHUCA) no curso de Pedagogia. Foi ainda professora dos anos iniciais do Ensino Fundamental de 2010 até 2019. Assume o cargo de Técnica em Assuntos Educacionais do IFPE desde 2015 e esteve na função de Coordenadora de Desenvolvimento de Ensino do IFPE-Campus Ipojuca entre os anos de 2015 a 2020, bem como coordenou o Núcleo de Estudos em Gênero e Diversidade ( 2016-2020) neste mesmo campus. Atualmente é doutoranda em Educação pela UFPE e docente de Linguagens e suas tecnologias em turmas do ensino médio. Seus estudos na área se voltam para os seguintes temas: Gestão da Educação, Políticas educacionais, Políticas de Ações Afirmativas, Juventude(s), Gênero, Educação profissional, Educação Integral e Análise Crítica do Discurso.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •